Arama:

BASINA VE KAMUOYUNA DUYURU

Unico Sigorta A.Ş. 1988 yılından bu yana 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu ve sair mevzuat kapsamında faaliyetlerini kamu kurumlarının denetimi ve gözetimi altında hukuka uygun şekilde sürdürmektedir.

Yakın zamanda kamuoyuna yansıyan, çeşitli basın ve yayın organlarında haber konusu yapılan İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı nezdinde başlatılan bir soruşturma dosyası ve bu dosyada alınan kimi kararlar habercilik anlayışıyla bağdaşmayacak ve kötü niyetli olacak şekilde Unico Sigorta A.Ş. ile ilişkilendirilmektedir. Burada önemle belirtmek isteriz ki haber içeriklerine konu edilerek Unico Sigorta A.Ş. ile ilişkilendirilmeye çalışılan iddialar / beyanlar / isnatlar tamamen gerçek dışıdır. Haber içeriklerine konu edilen kayyum kararının Unico Sigorta A.Ş. ile hiçbir ilgisi olmadığı gibi Unico Sigorta A.Ş.’ye kayyum atanması söz konusu değildir. Kamuoyuna yansıyan kayyum kararı, soruşturma dosyasında yer alan bir kişinin hissedarı olduğu şirkete ilişkin olarak verilmiştir. Ancak soruşturma dosyası ile bu dosyada alınan kararların sorumlu habercilik anlayışıyla bağdaşmayacak şekilde gerçek dışı ve art niyetli olarak Unico Sigorta A.Ş. ile ilişkilendirilmesi kamuoyunun yanıltılmasına dönüktür.

Basın ve yayın organlarında Unico Sigorta A.Ş.’nin sigortacılık mevzuatına aykırı şekilde gayrimenkul aldığı yönünde birtakım iddia ve beyanlar ileri sürülse de bunlar tamamen gerçek dışıdır. Unico Sigorta A.Ş., SEDDK ve diğer resmi kurumların sıkı denetim ve gözetimi altında yalnızca sigortacılık alanında faaliyetlerini sürdürmekte olup bu çerçevede yasal mevzuata uygun şekilde yatırım amaçlı gayrimenkul edinme ve yatırım yapma faaliyetlerinde bulunmaktadır. Kamuoyuna yansıyan bir turizm tesisinin üst hakkını edinen Unico Sigorta A.Ş. yalnızca taşınmazın kiralanması suretiyle yatırım faaliyeti yürütmekte ve turizm alanında hiçbir faaliyette bulunmamaktadır. Dolayısıyla sigortacılık mevzuatına aykırı faaliyette bulunulduğu yönündeki iddialar tamamen gerçek dışıdır.

Unico Sigorta A.Ş. sigortacılık alanındaki faaliyetlerini, her türlü iş ve işlemini yasal mevzuat çerçevesinde, SEDDK ve diğer resmi kurumların denetim ve gözetimi altında sürdürmektedir. Unico Sigorta A.Ş. güçlü ortaklık yapısıyla sigortacılık alanında faaliyetlerine devam etmekte olup soruşturma dosyasına konu isimlerle ortaklık yapısının hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Basın ve yayın organlarında yer verilen haberlerdeki iddiaların, bahse konu soruşturma dosyası ve dosya kapsamında verilen kayyum kararının Unico Sigorta A.Ş. ile ilişkilendirilmesinin herhangi bir gerçeklik payı yoktur.

5684 sayılı Sigortacılık Kanununun 35. maddesinin “Bu Kanuna tâbi kuruluşların itibarını zedeleyebilecek ya da servetine zarar verebilecek bir hususa kasten sebep olan ya da bu yolda asılsız haberler yayanlar bir yıldan iki yıla kadar hapis cezası ve ikiyüz günden az olmamak üzere adlî para cezası ile cezalandırılır. Bu fiilin 9/6/2004 tarihli ve 5187 sayılı Basın Kanununda yazılı araçlarla ya da radyo, televizyon, video, internet, kablolu yayın veya elektronik bilgi iletişim araçları ve benzer yayın araçlarından biri ile işlenmesi halinde hapis cezası iki yıldan dört yıla kadar uygulanır. İsimleri belirtilmese dahi bu Kanuna tâbi kuruluşların güvenilirliği konusunda kamuoyunda tereddüte yol açarak bu kuruluşların malî bünyelerinin olumsuz etkilenmesine neden olabilecek nitelikte asılsız haberleri yukarıda belirtilen araçlarla yayanlar dörtyüz günden az olmamak üzere bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.” hükmü uyarınca gerçek dışı iddia ve beyanlarla sigorta şirketlerinin itibarının zedelenmesi veya zarara uğratılması halinde cezai yaptırım uygulanacağı açıkça düzenlenmiştir. Basın ve yayın organlarında kötü niyetle yapılan beyan / isnat / haberlerin gerçek dışı olmasının yanı sıra suç teşkil ettiğini hatırlatır, suç teşkil edilen paylaşımlarla ilgili olarak her türlü yasal yollara müracaat edileceğini önemle belirtiriz.

Bu çerçevede Unico Sigorta A.Ş.’nin bahse konu soruşturma dosyasıyla ve kayyum kararı ile ilgisinin bulunmadığını ve bugün itibarıyla Unico Sigorta A.Ş aleyhine yürütülen bir soruşturmanın olmadığını önemle belirtir, Unico Sigorta A.Ş.’nin faaliyetlerini eskiden olduğu gibi SEDDK ve diğer resmi kurumların denetimi ve gözetimi altında yasal mevzuata uygun şekilde sürdürmekte olduğunu kamuoyunun bilgisine sunarız.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

UNICO SİGORTA A.Ş.

Unico Sigorta’dan Meme Kanseri Farkındalık Ayı’na Özel İndirim

Unico Sigorta, Meme Kanseri Farkındalık Ayı kapsamında kadınlara özel UniSağlık Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda yüzde 10 indirim sunuyor. Ekim ayı boyunca geçerli olacak kampanya ile erken teşhise erişimin kolaylaştırılması hedefleniyor.


Toplumun değişen ihtiyaçlarına duyarlı yaklaşımıyla sigortacılığa farklı bir bakış kazandıran Unico Sigorta, müşterilerine finansal güvence sunmanın yanı sıra toplum sağlığını destekleyen projeleriyle de kadınların yaşamına değer katıyor. “Sağlığın tam olsun, Hikayen Yarım Kalmasın” söylemiyle yola çıkan şirket, bu vizyonla, Ekim Ayı Meme Kanseri Farkındalık Ayı kapsamında kadın sağlığını destekleyen özel bir kampanya başlattı. 1-31 Ekim tarihleri arasında geçerli olacak kampanya kapsamında, 18-50 yaş arasındaki kadınlara özel UniSağlık Tamamlayıcı Sağlık Sigortası yüzde 10 indirim fırsatı sunuluyor.


Koruyucu ve önleyici sağlık hizmetlerinin önemine dikkat çeken Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, kampanyaya ilişkin şunları söyledi; “Dünya Sağlık Örgütü (WHO) verilerine göre; 157 ülkede meme kanseri kadınlarda en sık tanı konan kanser türüdür. Küresel ölçekte, yaklaşık her 20 kadından 1’i hayatının bir döneminde meme kanseri geçirme riski taşıyor. Türkiye’de ise yılda yaklaşık 18–19 bin kadına meme kanseri tanısı konulduğu ifade ediliyor. Meme kanseri görülme sıklığında da maalesef ciddi artışlar olacağı öngörülüyor. Tüm bu veriler ışığında kadın sağlığının korunmasına ve erken teşhisin önemine dikkat çekmek istiyoruz. Meme kanseriyle mücadelede farkındalık yaratmak hepimizin sorumluluğu. Bu nedenle Ekim ayında kadınlarımıza UniSağlık ürünümüzde özel bir avantaj sunarak sağlık kontrollerine erişimlerini kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Bu kampanya ile kadınların düzenli sağlık kontrollerini ihmal etmemesi ve erken tanının hayat kurtardığı bilincinin güçlendirilmesini amaçlıyoruz.”

Hikayen yarım kalmasın

Unico Sigorta’dan Sağlıkta Yeni Dönem: UniSağlık Tamamlayıcı Sağlık Sigortasıyla “Hikâyen Yarım Kalmasın!”

2025 yılı itibarıyla stratejik iş planı doğrultusunda ürün yelpazesine sağlık ürünlerini de dahil ederek, Türkiye’de sağlık sigortası alanında da yenilikçi çözümler sunan Unico Sigorta, “UniSağlık Tamamlayıcı Sağlık Sigortası” ürünlerini hayata geçirdi.


SGK ile anlaşmalı özel sağlık kurumlarında oluşabilecek ek ücretleri karşılayan, geniş teminat seçenekleri ve esnek plan yapısıyla UniSağlık, sigortalıların sağlık hizmetlerine kesintisiz erişimini garanti altına alıyor.
Sigorta sektöründe yenilikçi yaklaşımı ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla fark yaratan Unico Sigorta, “UniSağlık Tamamlayıcı Sağlık Sigortası” UniSağlık ile bireylerin sağlık harcamalarında karşılaştıkları ek mali yükleri azaltmayı hedefliyor. “Hikâyen Yarım Kalmasın” mottosuyla hayata geçirilen UniSağlık, Türkiye genelinde geniş anlaşmalı hastane ağı sayesinde sigortalılar ile buluşuyor.


Tamamlayıcı sağlık sigortası ürünlerini kapsamında koruyucu sağlık hizmetleri kadar “Önleyici Sağlık” uygulamalarına verdiği önemin sonucu olarak önleyici teminatlarla zenginleştiren Unico Sigorta, sigortalıları sağlıklı yaşam tarzına yönlendiren hizmetler sunarak refahını artırmayı; sigortalıların yaşam yolculuğuna eşlik ederek sadece hastalık anında değil, hayatlarının her evresinde yanlarında olmayı hedefliyor.


SGK kapsamındaki sağlık hizmetlerinde sigortalılardan talep edilen ek ücretlerin önemli bir kısmını karşılayan UniSağlık TSS ürünleri, doktor muayenesi, ameliyatlar ve yatarak tedavilerin yanı sıra onkoloji, diyetisyen, psikolojik danışmalık gibi pek çok asistans hizmetiyle sigortalıların ek maliyet endişesi taşımadan tedavi olmasına olanak sağlıyor.

Ayakta tedavi hizmeti kapsamında laboratuvar hizmetleri, görüntüleme ve ileri tanı yöntemleri ile fizik tedavi masrafları poliçe kapsamında karşılanıyor.
Tamamlayıcı sağlık ürünlerinin herkes için erişilebilir hale getirmeyi ve böylelikle bireylerin sağlıklarını güvence altına almayı hedefleyen Unico Sigorta Eko, Standart ve VIP olmak üzere 3 ayrı paketi sigortalılarına sunuyor.

Sağlıkta Bütüncül ve Erişilebilir Bir Yaklaşım
Eko, Standart ve VIP adlarıyla çeşitli sigorta planları sunan UniSağlık, yatarak tedavi, hizmetlerinde evde bakım, suni uzuv ve protez gibi ek hizmetleri ile sigortalılarına yalnızca tedavi değil, yaşam kalitesine dair de kapsamlı destek sağlayarak farklı kapsam ve limitlerle öne çıkıyor.
Geniş anlaşmalı sağlık kurumları ağı sayesinde sigortalılar, bütçelerine ve ihtiyaçlarına uygun planı seçerek kolay erişim imkânı elde ediyor ve SGK ile anlaşmalı kurumlarda hizmet alan vatandaşlar için önemli bir finansal destek sunuyor.


Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Sağlık hizmetlerinin erişilebilirliği ve kalitesi hepimiz için büyük önem taşıyor. 2024 yılında yaptığımız detaylı çalışma sonucunda Unico Sigorta olarak sağlık sigortalarına giriş kararı almıştık. Bu doğrultuda kurguladığımız 3 yıllık stratejik iş planımız çerçevesinde bu yıl içerisinde öncelikle Kritik Hastalıklar’a ilişkin ürünlerimizi, ardından yatarak ve ayakta tedavili Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünlerimizi müşterilerimize sunduk. Bu ürünlerimiz müşterilerimiz ve acentelerimiz tarafından büyük ilgi gördü ve kısa sürede 200.000’in üzerinde sigortalıya ulaştık.


Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, UniSağlık ürünümüzü sigortalılarımız ile buluştururken sigortalılarımızın sağlık harcamalarında karşılaştıkları ek mali yükleri azaltmayı, geniş anlaşmalı kurum ağımız ile sağlık hizmetlerine kesintisiz erişim sağlamayı hedefliyoruz. Farklı plan ve network seçenekleri ile herkesin ihtiyacına uygun çözümler sunuyoruz. Amacımız, ‘Hikâyen Yarım Kalmasın’ diyerek her bireyin sağlık hikayesini tamamlama yolunda yanında olmak.”
Unico Sigorta sunduğu bu yenilikle, sağlık alanında bütünsel bir yaklaşımı teşvik ederken, vatandaşların kaliteli sağlık hizmetlerine daha kolay erişmesini sağlamayı ve maliyet kaynaklı engelleri ortadan kaldırmayı amaçlıyor. Böylece herkes, sağlık hikâyesini eksiksiz ve güven içinde tamamlayabiliyor.

Güçlü Finansal Performansla Desteklenen Sağlıkta Yeni Dönem
Unico Sigorta, sağlık ürünlerini portföyüne dahil ederken finansal performansında da istikrarlı büyümesini sürdürdü. 2025’in ilk 8 ayında 13.1 milyar TL prim üretimi gerçekleştiren Unico Sigorta, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 47 büyüme sağladı. Ağustos sonu itibarıyla şirketin kârı 1.4 milyar TL seviyesine ulaşırken, öz kaynak büyüklüğü 4.8 milyar TL’ye yükseldi. Şirketin yatırım portföyü ise geçen yılın Ağustos ayına göre yüzde 43 artışla 16,5 milyar TL’ye ulaştı.
Kasko branşında da 8 aylık prim üretimi 2,9 milyar TL’ye çıktı ve önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 43 artış kaydedildi. Trafik sigortalarında prim üretimi 7.7 milyar TL olurken büyüme yüzde 45 düzeyinde gerçekleşti. Yangın branşında güçlü bir ivmeyle yüzde 66 büyüme yaşandı ve 957 milyon TL prim üretimine ulaşıldı.

Bu sonuçlarla Unico Sigorta stratejik büyüme hedefleri doğrultusunda sektördeki konumunu güçlendirdiğini ortaya koyuyor.

Unico Sigorta Satış Okulu Mezunlarını Verdi

Unico Sigorta satış ekipleri, sektördeki dönüşümün aktif bir parçası olmalarını sağlamak amacıyla Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) iş birliğiyle yürütülen özel eğitim programını başarıyla tamamladı.


Sigorta sektöründe yenilikçi yaklaşımıyla öne çıkan Unico Sigorta’nın, Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) iş birliğiyle hayata geçirdiği Satış Okulu, Eylül ayı içerisinde düzenlenen törenle ilk mezunlarını verdi. Toplam 19 katılımcının mezun olduğu program, Unico Sigorta’nın sürekli gelişim odağı doğrultusunda yapılandırılan eğitim programında, sektördeki dönüşümün aktif bir parçası olmayı hedefleyen satış ekiplerine yeni nesil sigortacılık, liderlik ve değişimi yönetme, satış ve pazarlama ve finansal konularında kapsamlı bir gelişim fırsatı sundu.


Törenin açılış konuşmalarını BÜYEM Müdürü Doç. Dr. Ali Coşkun ve Unico Sigorta CEO’su Ender Güzeler gerçekleştirdi. Ayrıca sektörün önde gelen isimlerinden Sn. Recai Dalaş mezuniyet törenine uzaktan katılarak yaptığı konuşmada, vizyoner bakış açısı ve ilham verici mesajlarıyla töreni onurlandırdı.

Unico Sigorta CEO’su Ender Güzeler, “Satış kanalları yönetiminde geleceği tasarlarken en önemli sermayemiz bilgi ve vizyon. Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz bu program ile bireysel gelişimi desteklerken sektörün dönüşümüne de katkı sunduğumuzu düşünüyorum. BÜYEM’in akademik birikimi ve vizyoner yaklaşımı, bu yolculuğun başarısında önemli bir rol oynadı. Ekip arkadaşlarımız bu programda edindikleri deneyimler ile dijitalleşen dünyada müşteri deneyimini daha iyi yöneten, iş modelini yeniliklerle besleyen, finansal farkındalığı yüksek ve liderlik yetkinlikleri gelişmiş profesyoneller olarak değişen sektörel dinamiklere hızla adaptasyon sağlayarak daha etkin rol alabilecekler.
Ayrıca, sigorta sektöründe çok önemli bir yer edinmiş, sektörde ilkleri gerçekleştirmiş, arkasında hep başarı hikayeleri bırakmış, hem sektöre hem de ülkemize önemli katma değer kazandırmış bir yönetici olan Sn. Recai Dalaş’ın katkıları, gerçekleştirdiğimiz mezuniyet törenimizi daha da anlamlı kıldı. Katılımından dolayı kendisine sonsuz teşekkür ederim.” dedi.

Odağında İnsan Var: Unico Sigorta’da Batı Bölgeleri’ne Deneyimli Transfer

Tüm faaliyetlerinde odağına en önemli değeri ve kaynağı olarak gördüğü “insanı” alan Unico Sigorta’nın Batı Bölgeler Koordinatörlüğüne Cenk Gezer atandı.
18 Ağustos 2025 tarihi itibarıyla Unico Sigorta ailesine Batı Bölgeler Koordinatörü olarak katılan ve Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu olan Gezer; sigorta sektöründe sırasıyla Axa Sigorta ve Güneş Sigorta’da satış departmanlarında çalışmış ve bölge müdürlüğü görevlerini üstlenmiştir. 2019 yılından itibaren Sompo Sigorta’da sırasıyla Marmara Bölgesi ve Batı İstanbul & Trakya Bölgesi’nde Kıdemli Müdür olarak kariyerine devam etmiştir.
Gezer, Unico Sigorta’nın müşteri odaklı hizmet yaklaşımı ve sürdürülebilir büyüme stratejileri doğrultusunda, Batı Marmara, Doğu Marmara, Güney Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerine liderlik yapacak.

Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler: “Bölgelerdeki varlığımızı güçlendirmek ve daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla kuruduğumuz bölge koordinatörlüklerini geliştirmeye devam ediyoruz. Buralardaki müşteri ihtiyaçlarını anlamak, hizmetleri buna göre yapılandırmak ve en verimli çözümleri sunabilmek için bölgeye özgü hassasiyetleri anlamak çok önemli. Bunun yolu ise deneyimli, bilgili ve anlayışlı insan kaynağı ile çalışmayı gerektiriyor. Sevgili Cenk Gezer’in 25 yıllık sektör tecrübesi ile şirketimize değer katacağına inanıyor, yeni görevinde başarılar diliyorum.” dedi.

Unico Hakkında:
İlk poliçesini 1988’de yangın sigortası için düzenleyen Unico Sigorta (O dönemki ismiyle Commercial Union), bugün hayat dışı/elementer branşta müşterilerine hizmet sunuyor. 2005 yılında Birleşik Krallık’ın en büyük sigorta şirketlerinden Aviva International Holdings Limited’in hisseleri devralmasıyla ‘Aviva Sigorta A.Ş.’ olan şirket unvanı, 2015 yılında “Unico Sigorta” olarak değişti. Unico Sigorta bugün yüzde 80 Heksagon Mühendislik ve Tasarım A.Ş., yüzde 20 Kibele B.V. ortaklığıyla yoluna her geçen gün daha da güçlenerek devam ediyor.

Unico Sigorta, Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) İş Birliğiyle “Satış Okulu” Programını Başlattı

Unico Sigorta, satış ekiplerini sektördeki dönüşümün aktif bir parçası olmalarını sağlamak amacıyla Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) iş birliğiyle özel bir eğitim programını hayata geçirdi.


Sigorta sektöründe yenilikçi yaklaşımıyla öne çıkan Unico Sigorta, insan kaynağının gelişimini kurum kültürünün temel unsurlarından biri olarak görüyor. Bu anlayışla hayata geçirilen “Satış Okulu” programı, satış ekiplerinin dijitalleşme ve yeni nesil sigortacılık gereklilikleri doğrultusunda daha donanımlı, güçlü müşteri deneyimi yaratan, çevik ve çözüm odaklı bir yapı kazanmasını hedefliyor.


Uygulamalı Eğitim İmkânı
Boğaziçi Üniversitesi’nin deneyimli akademisyenleri ve alanında uzman eğitmenlerle yürütülen program, sigorta hukuku, yeni nesil sigortacılık, satış ve pazarlama, liderlik ve değişimi yönetme, finans okur yazarlığı ana başlıkları altında kapsamlı bir içeriğe sahip
Programın en dikkat çekici yönlerinden biri ise teorik bilgiyi uygulamayla bütünleştirmesi. Farklı modüllerden oluşan yapısı sayesinde katılımcılar; vaka analizleri envanter uygulamaları ve interaktif atölye çalışmaları aracılığıyla öğrendiklerini sahaya taşımaya hazırlanıyor.

Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, konuya ilişkin şunları söyledi: “Sigortacılık sektörü, teknolojik gelişmeler ve değişen müşteri beklentileriyle birlikte her geçen gün yeniden şekilleniyor. Biz de bu değişimin öncüsü olma hedefimiz doğrultusunda, tüm insan kaynağımızın yetkinliklerini geliştirmeye büyük önem veriyoruz. Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz Satış Okulu programı da bu yaklaşımımızın güçlü bir yansıması. Ekip arkadaşlarımız gelişen sigorta ürünlerinden dijitalleşmeye, müşteri deneyiminden sürdürülebilir çözümlere kadar birçok alanda kendilerini geliştirirken; biz de Unico Sigorta olarak insan odaklı, yenilikçi ve sürdürülebilir büyüme vizyonumuzu pekiştiriyor, sektöre yön veren bir standart oluşturmayı hedefliyoruz. Bu programlara yaptığımız yatırımlar, kurum kültürümüzle ve uzun vadeli stratejilerimizle tam uyum içinde ilerliyor.”


Geleceği İnşa Eden Eğitim Yaklaşımı
Unico Sigorta, Satış Okulu ile çalışanlarının kariyer gelişimini desteklerken, aynı zamanda organizasyonun genel hizmet kalitesini yükseltmeyi ve sektörde fark yaratan bir müşteri deneyimi kültürü oluşturmayı amaçlıyor. Eğitimlerin ardından ekiplerin, değişen sektörel dinamiklere hızlı adaptasyonuyla müşteri odaklı çözümlerde etkin rol almaları bekleniyor.

Unico Sigorta, İkinci Kez “Türkiye’nin En İyi İş Yerleri” Arasında Yerini Aldı!

Unico Sigorta, dünyanın önde gelen insan kaynakları ve yönetim danışmanlığı şirketlerinden Kincentric’in 2024 Best Employers – En İyi İşyerleri Programı kapsamında, üst üste ikinci kez “Türkiye’nin En İyi İş Yerlerinden Biri” seçildi.

Tüm faaliyetlerinde odağına en önemli değeri ve kaynağı olarak gördüğü “insanı” alan Unico Sigorta, çalışan bağlılığını ölçümlemeye ve çalışan deneyimini geliştirmeye büyük önem veriyor. Bu yaklaşımla, “Kincentric Best Employers – En İyi İş yerleri” programına 2023 yılının ardından 2024 yılında da katılan şirket, yüzde 100’e yakın katılım oranı, yüzde 79 bağlılık skoru ve yüzde 91 memnuniyet oranı ile bu yıl da listeye girmeye hak kazandı. Unico Sigorta geçtiğimiz yıla göre bağlılık oranını 4 puan arttırırken, çalışan memnuniyeti oranında da 7 puanlık artış gerçekleştirdi.

Best Employers – En İyi İş yerleri” programı, İnsan Kaynakları ve Yönetim Danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Kincentric’in 50 yılı aşkın süreyle çalışanlarla yaptığı ve işyeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmalara dayanmaktadır. Program, dünya çapında 78 farklı pazarda uygulanmakta olup, sadece son 5 yılda 4.000′ in üzerinde farklı şirket programa dâhil olmuştur. Kincentric tarafından Türkiye’de 2006 yılından bu yana – 18 yıldır – uygulanan program, Türkiye’nin bu alandaki ilk ve en geniş katılımlı işyeri araştırmasıdır.

2024 yılında uygulanan programın kapsamında; araştırmaya katılan 44 farklı sektör ve yaklaşık 430 şirket arasında yaklaşık 260 şirket değerlendirildi. Türkiye’de çalışanları için en iyi çalışan deneyimi ve iş yeri ortamını yaratan 31 şirket kendi çalışanları tarafından “Kincentric Best Employer” (En İyi İş Yeri) olarak ödüllendirildi.
Kincentric sertifikasyonu, yalnızca yüksek bağlılık oranlarını değil bağlılığa etki eden; “Çeviklik”, “Bağlı Kılan Liderlik” ve “Yetenek Odağı” endeksleri gibi dört temel stratejik alanı incelemektedir. Çalışmada aldığı puanlarla ortalamanın üzerine çıkan Unico Sigorta, bu endekslerde bir önceki yıla göre ortalama 5 puanlık artış yakalayarak performansını istikrarlı biçimde yükseltti.

Çalışan Deneyimi, Anlamlı İş, Güçlü Kurum Kültürü

Unico Sigorta, değerlerini ve insan odaklı yaklaşımını iş süreçlerinin ve şirket kültürünün merkezine koyarak çalışan bağlılığını ve deneyimini iyileştirme hedefini sürdürmeye devam ediyor. Şirket, bölümler arası koordinasyonu ve yatay iletişimi teşvik ederek, “kuvvetler ayrılığına saygı gösterirken iş birliği, yardımlaşma ve dayanışma ile kuvvetlerini birleştirmeyi” amaçladığını belirtiyor. Unico Sigorta’nın bu yaklaşımı, Şirket değerlerine – Gönülden Çalışma, İstikrar, Adalet, İnsaniyet, Güvenilirlik – dayanmaktadır.
Unico Sigorta’da 2023 yılı sonunda gerçekleştirilen çalışan bağlılığı ve deneyimi araştırması sonrasında; elde edilen sonuçlar yöneticilerle birlikte analiz edilerek yıl boyunca spesifik aksiyon planları hayata geçirildi. Çalışanların karar süreçlerine aktif olarak katılımı artırılırken, İnsan ve Kültür Direktörlüğü tarafından birebir görüşme sistemi uygulamaya alınarak iç iletişim sürecinde şeffaf ve güçlü bir yapı oluşturuldu. Bununla birlikte açık bilgilendirme politikalarının yaygınlaştırılması, yetenek yönetimi süreçlerinin stratejik bakış açısıyla yeniden yapılandırılması ve yan haklara yönelik gerçekleştirilen yenilikçi uygulamalar, bu dönemin öne çıkan gelişme gösterilen alanları arasında yer aldı.
Bununla birlikte Unico Sigorta şirket hedef ve stratejileri doğrultusunda organizasyonel yapısını dinamik ve esnek şekilde güncellerken Şirket hedef ve stratejileri doğrultusunda yapılandırılmış işe alım süreci uygulayarak ilgili uzmanlıklarda nitelikli takımlar oluşturdu. 2023 yılı sonunda 243 olan çalışan sayısı, 2024 yılı itibarıyla yüzde 30’luk bir büyümeyle 315’e ulaştı.

“Bu Yolculukta Rehberimiz Değerlerimiz, Çalışanlarımız İlham Kaynağımız”

Bu başarının bir takım başarısı olduğunu belirten Unico Sigorta İnsan ve Kültür Direktörü Büşra Özkan, “Üç yıl önce Genel Müdürümüz Sn. Ender Güzeler’in liderliğinde başlattığımız ‘Değişim, Dönüşüm ve Gelişim’ sürecinde, önceliğimiz ve odağımız hep insan oldu. Hem çalışanlarımızın sesini daha çok duyduğumuz hem de deneyimlerini daha anlamlı kıldığımız bir yolculuk yürütüyoruz. Bu ödül, kurum kültürümüzün ve çalışanlarımızla kurduğumuz bağın güçlü bir göstergesi’ şeklinde açıklamada bulundu.
Elde edilen başarının kurum kültürünün de bir yansıması olduğunu vurgulayan Özkan, şöyle devam etti: ‘’Sürekli gelişim yolculuğumuzda, Şirket’imizin değerleri ve çalışanlarımızın geri bildirimleri attığımız her adımda bize doğru yolu gösteren birer pusula görevi görüyor. Çalışanlarımızın görüşleri bize gerçekçi bir bakış açısı sunarken, değerlerimiz kurumsal kimliğimizi ve misyonumuzu korumamızı sağlıyor. Bu anlayışla yeniden ‘En İyi İş Yeri’ unvanını kazanmak bizim için büyük bir gurur. Şirketimizin sigortası olarak gördüğümüz çalışanlarımızın bağlılığı ve deneyimine verdiğimiz önceliğin bu şekilde karşılık bulması, çalışanların “İyi ki Unico’luyum” dediği bir kurum olmayı başarmak ve ödüle layık bulunmak, önümüzdeki dönemde de ilham kaynağımız olmaya devam edecek.”

Unico Sigorta Eksperler ile Bir Araya Geldi

Unico Sigorta, 2025 yılına yönelik stratejilerini ve sektörel gelişmeleri değerlendirmek amacıyla Türkiye genelinden 48 ilden gelen eksperlerin katılımıyla kapsamlı bir toplantı gerçekleştirdi. Toplamda 250’ye yakın eksper ve raportör bir araya geldi.

Toplantıda, 2025 yılında güncellenen Unico Sigorta hasar organizasyon yapısı, hasar süreçleri hakkında bilgiler ve eksperlerden beklentiler ayrıntılı bir şekilde paylaşıldı. Aynı zamanda, değişen sektör dinamiklerine uyum sağlamak ve müşteri memnuniyetini daha da artırmak amacıyla belirlenen stratejik adımlar duyuruldu.

Toplantının gündeminde; saha kontrol ve denetim mekanizmaları, ekspertiz süreçleri ve uygulamaları, sovtaj ve ihale süreç yönetimi, şüpheli hasarların araştırılması ve yedek parça tedarik sistemleri gibi önemli başlıklar yer aldı. Tüm bu konular, eksperlerden beklentiler kapsamlı şekilde değerlendirildi.

Unico Sigorta Aktüerya, Lojistik, Hasar Performans ve Kurumsal Poliçe Yönetimi Direktörü Raşit Özuren konuya ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: 2025 yılı itibarıyla, Unico Sigorta olarak sektördeki konumumuzu güçlendirmek ve müşteri memnuniyetini daha da üst seviyelere taşımak adına önemli adımlar atıyoruz Hasar süreçlerinde daha hızlı, şeffaf ve kullanıcı dostu deneyimler sunmak için şimdiden çalışmalarımıza başladık; devreye alınacak dijital çözümlerle hizmet kalitemizi daha da ileri taşıyacağız. Bizler, eksperlerimizle birlikte sürekli gelişim ve güç birliği içerisinde hem müşterilerimize hem de iş ortaklarımıza değer katacağımıza inanıyoruz. Sektörün tüm dinamiklerini göz önünde bulundurarak, yüksek standartlarda hizmet vermeyi ve kendi alanımızda güçlü organizasyon yapısını kurmayı hedefliyoruz. Bu stratejik toplantılar, bizlere bu hedeflere ulaşmak için gerekli olan yol haritasını çizecek ve güçlü bir iş birliği ile başarıya ulaşmamızı sağlayacaktır. Unico Sigorta, sektöründe öncü adımlar atmaya ve tüm paydaşlarıyla birlikte değer üretmeye 2025 yılında da kararlılıkla devam edecek.

Unico Sigorta, Unimap ile Afet Risklerini Bilimsel Verilerle Haritalandırdı

Unico Sigorta, geliştirdiği UniMap ile Türkiye’deki deprem ve sel risklerini haritalandırdı. Jeofizik ve Jeoloji Mühendisliği alanlarında uzman Prof. Dr. Ergin Ulutaş ve Doç. Dr. Özkan Coruk’un katılımıyla gerçekleşen etkinlikte, paylaşılan UniMap, yer bilimleri temelli analizler ışığında hazırlandı.


Unico Sigorta, 2025-2027 iş planı ve gelecek vizyonu doğrultusunda yürüttüğü çalışmalar kapsamında, veri odaklı ve bütüncül vizyonla Türkiye’nin doğal afet risk haritasını çıkarma yolunda önemli bir adım attı. Projeye dair detayları, iş ortakları ve sektör uzmanlarıyla paylaşmak üzere bir toplantı düzenleyen Unico Sigorta, Jeolofizik ve Joeloji Mühendisliği alanlarındaki uzman isimler Prof. Dr. Ergin Ulutaş ve Doç. Dr. Özkan Coruk’un katkılarıyla tanıttı. Toplantıda UniMap’in bilimsel arka planı, veri analizleri ve uygulama alanları aktarılırken; davetlilerle karşılıklı görüş alışverişine imkân sağlandı.
UniMap adı verilen çalışma özellikle deprem ve sel gibi afet risklerinin daha etkin yönetilebilmesi için bilimsel temellere dayalı noktasal ve bölgesel bazlı detaylı analizler sunuyor. Çalışmanın en dikkat çeken noktası ise, haritanın çoklu tehlike kriterleri kullanılarak her bir riskin kendi özelinde incelenmesine imkan sağlamasıdır. Böylece toptancı ve kümül bir yaklaşım yerine, noktasal risk bazlı analizi ön plana çıkaran Unimap, bu özelliği ile klasik afet haritalarından önemli ölçüde ayrışıyor.

Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, UniMap hakkında yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı:
“Deprem kuşağında yer alan ülkemiz, tüm dünya gibi iklim değişikliği kaynaklı sel ve benzeri afet risklerine de hazırlıklı olmak durumunda. Unico Sigorta olarak bu risklerin farkındayız ve üzerimize düşen ne varsa yapmaya kararlıyız. Ortaya koyduğumuz sigortacılık yaklaşımımızı güncel veri ve analizlerle destekleyerek hem sigortalılarımızın hem de ülkemizin geleceğe güvenle hazırlanabilmesine destek oluyoruz. Bu projeyle, riskleri yalnızca fay haritaları üzerinden genel bir değerlendirmeyle ele almak yerine, noktasal analizler ile her riski koordinat bazında inceleyerek müşterilerimize sunduğumuz sigorta arzını artırıyoruz. UniMap risk haritaları da bu bakış açısının somut bir ürünüdür. O nedenle, değerli bilim insanlarının görüşlerinden faydalanarak çalışmalarımızı paylaşmak ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunmak bizim için çok kıymetlidir.”

Unico Sigorta, bu projeyi daha da geliştirmek ve etki alanını genişletmek amacıyla çalışmalarına kesintisiz olarak devam ediyor.

Unico Sigorta ve Tur Medical Arasında Stratejik İş Birliği

Sağlık sigortalarına giriş stratejisi kapsamında 2025 yılı Ocak ayında Kritik Hastalıklar Sigortası ürününü müşterilerine sunan Unico Sigorta, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünü hazırlıkları kapsamında Tur Medical ile önemli bir iş birliğine imza attı.

Sigorta sektöründeki yenilikçi yaklaşımı ve insan odaklı hizmet anlayışıyla tanınan Unico Sigorta, Kritik Hastalıklar Sigortası ile kısa sürede büyük bir başarı elde ederek sadece dört ayda 48 bin sigortalıya ulaştı.

Stratejik iş planı kapsamında sağlık sigortalarında büyümeyi hedefleyen ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortası alanında güçlü bir çözüm sunmayı amaçlayan Unico Sigorta, provizyon, tazminat ve anlaşmalı network çözümleri konularında Tur Medical ile işbirliği anlaşması imzaladı.

Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, iş birliğine ilişkin yaptığı açıklamada, şu ifadeleri kullandı: “İnsana verdiğimiz önemin bir parçası olarak, sigortalılarımızın sağlık sigortalarında erişim süreçlerini kolaylaştırmak ve onların memnuniyetini artırmak için sürekli çözümler arıyoruz. 2025 yılının başında sağlık branşında adım atarak sunduğumuz Kritik Hastalıklar Sigortası ürünümüzle kısa sürede önemli bir başarı elde ettik. Elde edilen güçlü satış performansı ve müşteri ilgisi, bu alandaki stratejimizi daha da güçlendirmeye olanak tanıdı. Şimdi ise kısa süre sonra satışa çıkartacağımız Tamamlayıcı Sağlık Sigorta ürünümüz ile hizmetimizi genişleterek, bu alandaki varlığımızı daha da ileriye taşımayı hedefliyoruz. Sigorta sektöründeki tecrübesi ve kaliteli hizmetleriyle öne çıkan Tur Medical ile yaptığımız bu anlaşma ile müşterilerimize diğer branşlarda olduğu gibi sağlık sigortaları alanında da kaliteli ve sürdürülebilir bir hizmet sunacağız.”

RS Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, “Gerçekleştirdiğimiz bu stratejik iş birliğinin, her iki kurum için de uzun vadeli değer yaratacağına inanıyoruz. Hayırlı olmasını diliyor, ortak hedefler doğrultusunda güçlü bir sinerjiyle ilerlemeyi temenni ediyorum.” dedi.

Tur Asistans Grubu Başkanı Timur Selçuk Turan, ” Sağlık hizmetlerine erişim sürecinde sigortalılarımıza zaman kaybı yaşatmadan, ihtiyaç duydukları desteği hızlı ve etkin bir şekilde 7/24 provizyon hizmeti sağlayarak, müşteri memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz. Bu iş birliği, her iki şirket için de çok önemli bir fırsat.” dedi.


Unico Sigorta, bu anlaşma ile sigorta sektöründe sağlık sigortalarındaki tecrübesini pekiştirmeyi ve her zaman öncelikli hedefi olan müşteri memnuniyetini sağlamayı amaçlıyor.

Unico Sigorta’dan Geleceğe Nefes: 10.000 Fidanlık Hatıra Ormanı İzmir’de Hayat Buldu

Unico Sigorta’nın “İlk Sigortam / Her Poliçe Bir Fidana Dönüşüyor” projesi kapsamında, Ege Orman Vakfı iş birliği ile hayata geçirilen Unico Sigorta ve Acenteleri Hatıra Ormanı fidan dikim etkinliği İzmir Menemen ağaçlandırma sahasında gerçekleştirildi. 10.000 fidanlık Hatıra Ormanı için düzenlenen törene, Unico Sigorta yöneticileri, projeye katkı sağlayan acenteler ve Ege Orman Vakfı yöneticileri katıldı.

36 yıllık köklü geçmişi ve yenilikçi sigortacılık anlayışıyla faaliyetlerini sürdüren Unico Sigorta, müşterilerine finansal güvence sunmanın yanı sıra; topluma, çevreye karşı sorumluluklarını da yerine getirerek güçlü bir gelecek için çalışıyor. Sigortalılarıyla birlikte attığı her adımda değer üretmeyi hedefleyen Unico Sigorta, geçtiğimiz yıl Ege Bölgesinde gerçekleşen orman yangınları sonrasında duyduğu hassasiyet ile geliştirdiği proje vasıtasıyla sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlarının altını çiziyor.
Unico Sigorta, geçtiğimiz yıl ülkemizdeki sigorta bilincinin geliştirilmesine önemli bir katkı sağlamak amacıyla çocuklara özel olarak tasarladığı “İlk Sigortam” ürününü müşterileri ile buluşturdu. Çocuklarda sigorta bilincinin gelişmesini desteklemek ve ebeveynlere ek güvence sağlamak amacıyla tasarlanan “İlk Sigortam” ürünü, çocukların kreş, okul veya servis aracında bulundukları süre içinde neden olabilecekleri maddi ve bedeni zararları teminat altına alıyor. Ürünün lansmanı sırasında Ege Bölgesinde meydana gelen ve büyük bir alana yayılan orman yangınlarının yarattığı hassasiyet ile “Her Poliçe Bir Fidan” projesi gerçekleştirilerek çok kısa süre 10.000 poliçe/fidan adedine ulaşıldı.
Ege Orman Vakfı iş birliğiyle İzmir Menemen Bozalan mevkiinde oluşturulan 10.000 fidanlık hatıra ormanında, 30 Nisan 2025 günü sembolik fidan dikim etkinliği düzenlendi.

Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, Genel Müdürlük ve İzmir Bölge Müdürlüğü çalışanları ile projeyi destekleyen acentelerin bir araya geldiği törende şöyle konuştu:
“Gelecek nesillere daha yeşil ve nefes alınabilir bir dünya bırakmak için çıktığımız bu yolda kısa sürede 10.000 fidan hedefimize ulaştık. Biz Unico Sigorta olarak, sadece bugünü değil yarını da sigortalıyoruz. ‘Her Poliçe Bir Fidana Dönüşüyor’ projemizle hem doğaya katkı sağlamanın hem de iş ortaklarımızla birlikte sürdürülebilir bir geleceğe yatırım yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Ege Orman Vakfı iş birliğiyle hayata geçen bu hatıra ormanı, doğaya ve topluma karşı duyduğumuz sorumluluğun anlamlı bir yansıması oldu. Ülkemize, topluma ve çevreye fayda sağlayacak daha pek çok projeye imza atarak bu iyilik hareketini sürdürmek en büyük temennimiz.”


Ege Orman Vakfı Genel Müdürü Perihan Öztürk:
“Unico Sigorta’nın her İlk Sigortam poliçesi için Ege Orman Vakfı’na bir fidan bağışlaması, yalnızca çevreye değil, aynı zamanda toplumun uzun vadeli güvenliğine de yapılan önemli bir yatırımdır. Bilimsel veriler, ormanların yok olmasının su döngüsünün bozulması, sel, kuraklık ve aşırı hava olaylarının artması gibi ciddi riskleri beraberinde getirdiğini ortaya koymaktadır; bu durum doğrudan sigorta sektörünün maruz kaldığı zarar ve tazminat yüklerini arttırmaktadır.
Geleceğin teminatı sadece imzalanan poliçelerde değil, yaşatılan ormanlarda gizlidir. Unutmayalım ki güçlü ekosistemler, güçlü toplumlar ve dolayısıyla daha dirençli sigorta sistemleri demektir. Bu vizyoner yaklaşımlarından dolayı Unico Sigorta’ya şükranlarımızı sunuyor, tüm sektörü doğayı koruma sorumluluğunda birlikte hareket etmeye davet ediyoruz.” diye konuştu.

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial