Arama:

“Lastik değişimi ve saklama maliyetini ortadan kaldırıyoruz”

Unico Sigorta, UniKasko müşterilerine ayrıcalıklı hizmetler sunmaya devam ediyor. Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, bireysel ve hafif ticari nitelikteki araçlar için yapılan UniKasko poliçelerinde, mevsimsel lastik değişimi ve lastik saklama hizmetini ücretsiz sunduklarını açıkladı.

Sigorta sektörünün köklü şirketlerinden Unico Sigorta, sadece gerçek kişilere ait otomobil ve kamyonet kullanım tarzlarındaki UniKasko müşterileri için, poliçe kapsamına aldığı yeni hizmetini duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre; sigortalı araca ait dört adet lastiğin 12 ay boyunca saklanması, yılda 2 defa mevsimsel lastik değişiminin yapılması ve balans hizmetleri UniKasko poliçeleri kapsamında ücretsiz sunulacak. 

 “Hasarı önleyici hizmetler sunuyoruz”

Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler; “Biz şirket olarak, sigortalılarımıza, hasar meydana geldikten sonrası için güvence sunmanın yanı sıra, hasarın oluşmasını önleyici hizmetler de sunmayı görev biliyoruz. Mevsimsel lastik değişimi hem sürüş güvenliği hem de yakıt tüketimi açısından oldukça önemli. Lastiğin sağlıklı bir şekilde saklanması için yer bulunması ve değişim maliyeti; araç sahiplerini lastik değişimi fikrinden uzaklaştırabiliyor. Bu pürüzleri ortadan kaldırabilmek için UniKasko ürünümüze; lastik değişimi, lastik saklama ve balans hizmetlerini ücretsiz olarak dahil ettik. Böylece hem müşterimizi kullanılmayan lastiklere yer bulma derdinden kurtarıyoruz, hem de aracın direksiyon, süspansiyon aksamlarının yıpranmasını ve lastiklerin düzensiz aşınmasını engelleyen balans hizmeti yılda 2 kez yapılmış oluyor. UniKasko ürünümüz ve hizmet noktalarımızla ilgili bilgi almak isteyen araç sahipleri acentelerimiz aracılığıyla bu ayrıcalıklı hizmete ulaşabilirler.” dedi.

“Kasko olmazsa olmaz bir ürün”

Kaskonun önemini vurgulayan Güzeler; “Kasko artık olmazsa olmaz. Aralık 2022 verilerine göre 26.4 milyon motorlu kara taşıtı var. Bunların yüzde 70’i otomobil ve kamyonet kullanım tarzında ve son 3 yıla göre yüzde 24,3 artış olduğunu görüyoruz. Araçlar tehlikeye ve hasara son derece açık durumdalar. Kasko sayesinde araç sahipleri hasar sonrasında fahiş fiyatlar ödemekten kurtuluyor. Bununla birlikte, biz de şirket olarak sigortalımıza hasar önleyici hizmetler sunmaya özen gösteriyoruz.” dedi.

*Lastik hizmetinden faydalanmak isteyen müşterilerimizin öncelikle 0850 432 91 66 nolu çağrı merkezi üzerinden işlemlerini başlatması gerekmektedir. 

**Lastik hizmeti En Yakın Lastik Servisi – Unico Sigorta adresinde ilan edilen servislerde verilecektir. İlan edilen servisler arasından sigortalı istediği servisi seçebilecek olup, değişim ve saklama işlemi için lastiklerin servis noktasına transfer sorumluluğu sigortalıya aittir. Değişim ve saklama hizmeti sadece seçilen bu adreste verilebilecektir.

***Değişimi yapılacak lastiklerin tamamının yasal raf ömürlerinin bitirmemiş olma şartı aranır. Raf ömrü bitmiş lastikler için sadece değişim hizmeti verilebilecektir.

****Sigortalı lastik değişimi ve lastik saklama hizmetlerinden birlikte faydalanabileceği gibi sadece lastik değişimi (Lastik değişim işçiliğini alıp, lastiklerini kendi saklaması ve bir sonraki lastik değişimi yaptırması durumu) veya sadece saklama hizmetlerinden (Değiştirilmiş lastiğini saklamak için getirip, bir sonraki değişimi yaptırması durumu) yararlanabilir.

Unico Sigorta Acentelerini Mardin‘de Ağırladı

Unico Sigorta, Ferdi Kaza Sigortası kampanyasında başarılı olan acentelerine, tarihi güzellikleri ve geleneksel lezzetleriyle dolu Mardin seyahatinin keyfini çıkarma fırsatı sundu. Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, şirketin satış ve pazarlama ekipleriyle birlikte 90 kişilik acente kafilesini ağırladı.

Unico Sigorta, Ferdi Kaza Sigortası kampanyasında belirlenen satış hedefini gerçekleştiren acentelerini; kendine has taş evleri, dar ara sokakları, köklü kültürü ve birbirinden lezzetli yemekleriyle ünlü Mardin seyahatiyle ödüllendirdi. Türkiye’nin dört bir tarafından 90 kişinin katıldığı gezide Diyarbakır, Hasankeyf, Midyat ve Mardin’de yer alan antik kent, medrese, kilise, manastır gibi birçok tarihi yerler ziyaret edildi.

7-9 Ekim tarihleri arasında düzenlenen gezi için Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, “Acentelerimizle bir araya geldiğimiz her etkinlik bizi mutlu ediyor. Bir arada olmaktan çok keyif alıyoruz. Bu sene Ferdi Kaza Sigortası kampanyası düzenledik ve başarı gösteren iş ortaklarımızla; tarihi milattan önceye dayanan, büyüleyici bir kültürel zenginliğe sahip olan Mardin’de buluştuk. Hepimiz için eşsiz bir deneyim oldu. Gezi sonunda iş ortaklarımızdan gelen olumlu geri dönüşlerden de çok memnunuz. Gezi kampanyalarımız önümüzdeki yıllarda da devam edecek.” dedi.

Unico Sigorta’da Komisyonlar da Güvence Altında

Poliçe başlangıcından itibaren ilk 60 günden sonra “Satış Nedeniyle İptal” olan gerçek kişilere ait 499-UniKasko poliçelerinde, iş ortaklarımıza komisyonun tamamını ödüyoruz.

Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, poliçe başlangıç tarihi 1 Ekim 2022 sonrasında olan gerçek kişilere ait otomobil ve kamyonet kullanım tarzındaki poliçelerinin ilk 60 günden sonra “Satış Nedeniyle İptal” olması halinde, iş ortaklarına komisyon ödemesinin tamamını yapacaklarını şu sözlerle açıkladı: “Sektörde ilk kez uygulanacak bu uygulamayla iş ortaklarımıza kolaylık sağlamak istiyoruz. Acentelerimizle görüşmelerimizde; araçların satışlarından dolayı iptal edilen poliçelerden komisyon kayıplarından rahatsızlıklarını dile getirdiler. Biz acentelerimize; poliçenin satışını yaptıkları, tahsilatlarını takip ettikleri, satış sonrası hizmeti verdikleri için komisyon ödemesi yapıyoruz. Yaptığımız bu geliştirme iş ortaklarımızın komisyon kaybını önlemiş oluyor.

Ürünlerimizdeki ve iş süreçlerimizdeki yalın yönetim tarzımızla, iş yapma biçimimizi komplike hale getirmemek için karşımıza çıkan bu süreçte iş ortaklarımıza yeni çözümler üretmeye devam edeceğiz. ”

“Poliçe satışına değil, çözüm satışına odaklandık”

Unico Sigorta, UniKasko ürününü A’dan Z’ye yenileyip, geliştirerek yeniden satışa sundu. Konuyla ilgili açıklama yapan Unico Sigorta Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Ender Güzeler, “Müşteri, müşteri ihtiyacı, kullanıcı deneyimi tasarımı olgularını iş modelimizin merkezine koyarak poliçe satışına değil, çözüm satışına odaklandık.” dedi.

Unico Sigorta Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Ender Güzeler

UniKasko ürününüzde ne gibi değişiklikler var?

Müşteri, müşteri ihtiyacı, kullanıcı deneyimi tasarımı olgularını iş modelimizin merkezine koyarak poliçe satışına değil, çözüm satışına odaklandık. Buna da öncelikli olarak ürün gamımızı kasko ürünlerinden başlayarak ve tarife modelimizle çok kısa bir sürede değiştirdik. Böylelikle “Muafiyetli Kasko”, “Dar Kasko”, “Genişletilmiş Kasko” ve “Tam Kasko” paketlerinden oluşan UniKasko ürünümüzü satışa çıkarmak suretiyle farklı risklerin sigorta taleplerini en yüksek oranda karşılayacak yetkinliğe ulaştık. Bu bizim trafik sigortasında olduğu gibi kasko sigorta arzının, kesintisiz ve en uygun fiyatlarla sürdürülebilirliği açısından çok önem verdiğimiz bir konuydu. Sigorta arzını risk çeşitliliği bakımından en geniş kapsamda ve kesintisiz sağlıyor olmak bu dönemde acentelerimize vereceğimiz en önemli desteklerin başında geldiğine inanıyoruz. Bu nedenle de yeni ürün gamımızı tamamlayana kadar her ay farklı bir risk gurubu için yeni bir ürünü satışa çıkartmayı hedefledik.

Mevcut koşullarda kasko sigorta pazarı büyütülebilir mi?

Geçtiğimiz yıl 20,5 milyonunu otomobil ve kamyonet araç sınıfların oluşturduğu toplam 25,1 milyon trafik poliçesi düzenlenmiştir.  Buna karşılık 7,1 milyonu Otomobil ve Kamyonet araç sınıfına ait toplam sadece 8,1 milyon araca kasko poliçesi düzenlenmiştir. Bu iki araç sınıfının 2021 sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 0-15 yaş araç sayısı 10,6 milyondur. Açık olarak görüldüğü üzere sadece bu iki araç sınıfında ilk 15 yaş araçlar dikkate alındığında bile 3,5 milyonu için çeşitli nedenlerle kasko sigortası yaptırılmadığı, bunun da mevcut pazarın neredeyse %50’si kadar bir potansiyele isabet ettiği görülmektedir. 15 yaş ölçütünü 17 yaş araçlara kadar çıkardığımızda potansiyel pazara 3 milyon araç daha ekleniyor. Dolayısıyla, özellikle son yıllarda araç rayiç değerlerindeki artışla; 10-15 yaş arasında en çok satan ilk 15 markanın rayiç değer ortalaması, model yılına göre 320.000₺-230.000₺ olduğu dikkate alındığında araçların kişisel varlık içindeki öneminin çok artmış olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bu araçların kasko sigortasının yapılabilmesi için geleneksel risk algısı ve risk kabul yaklaşımları yerine, üründen çözüme giden bir yaklaşımla, risklere uygun teminat setlerinin ve fiyatların sunulmasını zorunlu kılıyor. Biz de yeni ürün gamımızla bu imkânı sunmuş olduk. Sektörde satılan her 100 kasko poliçesinin %96,5’u Genişletilmiş Kasko poliçe paketidir.

Unico Sigorta olarak, UniKasko ürününüzü yeniden tasarlarken nelere öncelik verdiniz?

Bu yıl hasar yönetimi iş süreçlerimizi uçtan-uca yeniden düzenliyoruz. Odağımızda fantastik kurgular ve uğraşlar yerine sigorta teminat kapsamında oluşan mağduriyetleri en kısa sürede ve eksiksiz giderilmesini en yalın iş akışıyla gidermek birinci önceliğimiz. Bununla birlikte, önümüzdeki dönemde yürürlüğe koyacağımız ve müşterilerimizin sigorta poliçe talepleriyle başlayan ve poliçe süresince devam eden süreçte yaşatmak istediğimiz müşteri deneyimlerini tasarlıyor ve bununla ilgili altyapı çalışmalarına konsantre olduk.  Hem bu çalışmalara katkı sağlamak hem pazarlama faaliyetlerine ilişkin karar süreçlerini desteklemek hem de fiyatlamayı olabildiğince her bir müşteri için özelleştirebilmek amacıyla büyük veri analizine ilişkin Şirket kaynakları dışında çözüm ortakları ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Unico Sigorta içinde bulunduğu gelişerek güçlendiği bu dönemde iş hedeflerinde karşılığı olmayan nafile yaklaşımlar, sentetik konu ve gündemlerden uzak durarak, bugünden geleceğe uzanan süreçte müşteri ve satış kanallarımızın ihtiyaçlarını her gün biraz daha iyi kavrayıp iş modellerimizi değiştirip bunlarla çözümler tasarlayıp bu çözümleri de en hızlı şekilde uygulamaya alarak yaşanan anda değer üretmeye çalışıyoruz. Tabii ki hedeflerimizi gerçekleştirme konusunda gücümüz ve güvencemiz, adil, şeffaf, samimi, güven ortamında, karar süreçlerinin içinde yer alan çalışanlarımızla, iş ailemizin büyük fotoğrafını tamamlayan Unico Sigorta acenteleridir.

Kışın Araç Zinciri Nasıl Takılır ?

Kış mevsiminde araba kullanmak, diğer zamanlardan çok daha zor olabiliyor. Bu nedenle kış için aracınızı hazır hale getirmeniz ve bazı güvenlik önlemleri almanız önem arz ediyor. Bu önlemleri sağlayan araçların başında özellikle kar ve buzla kaplı yüzeylerde lastiklerin çekiş gücünü artırmak için kullanılan araç zincirleri geliyor. Araç zincirleri, buz veya kar koşullarında çekiş gücünü artırmak üzere lastiklere takılıyor. Zincirin ağırlığı, lastiğin kaygan zemine daha iyi tutunarak hareket etmesine yardımcı oluyor. Ayrıca artan ağırlık dolayısıyla zincir takılan araç, hızını da azaltmak durumunda kalıyor. Bu da kar veya buzla kaplı zeminlerdeki güvenli sürüş deneyimini artırıyor. Araç zincirleri genellikle ikili olarak satılsa da aracınızın modeline ve çekiş tipine göre tercih etmeniz gereken çeşitler farklılaşıyor. Bu nedenle satın almadan önce aracınıza uygun zincirler hakkında detaylı bilgi sahibi olmanız önem arz ediyor.

Araç Zinciri Satın Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Araç zinciri satın almadan önce tam olarak uyum sağlayabilmesi için göz önünde bulundurmanız gereken bazı faktörler bulunuyor. Bunların başında satın alacağınız zincirin boyutu geliyor. Zincir boyutu, lastiğinizin ölçülerine ve aracınızın ağırlığına göre değişiyor. Dikkate almanız gereken diğer bir husus da tekerlek açıklığı oluyor. Tekerlek açıklığı genel olarak U,S ve W sınıfı olarak kategorilere ayrılıyor. Aracınızın modeline göre bu açıklığı belirleyerek araba zinciri satın almanız gerekiyor. Nitekim bu ölçü, zincirin kalınlığını etkileyen detaylardan biri olarak biliniyor. Aracınızın çekiş gücü satın almanız gereken zincir sayısını belirliyor. Örneğin 4 x 4 olarak bilinen 4’lü çekiş sistemine sahip araçlar, aynı anda tüm lastiklere tork sağlıyor. Bu nedenle 4 x 4 modellerde zincirleri tüm lastiklere takmak gerekiyor. Önden çekişli araçlarda ön lastiklere zincir takılması gerekiyor. Arkadan çekişli arabalarda ise arka lastiklere zincir takılması, yol tutuşunu güçlendirmesi bakımından önem taşıyor.

Kışın Araç Zinciri Nasıl Takılır?

Aracınızın modeline, çekiş gücüne ve teker açıklığına göre doğru şekilde seçtiğinizden emin olduğunuz zinciri, kısa bir işlemle kendiniz de takabilirsiniz. Bunun için öncelikle aracınızı park ederek zinciri lastiğin üzerine yerleştirmeniz gerekiyor. Arından üstten tutarak tekerlek üzerine eşit bir şekilde koyduğunuzdan da emin olmanız önem arz ediyor. Bu aşamada zincirin alt kısmı, tekerleğin de altında kalacağı için tam anlamıyla oturtmadan olabildiğince sıkıştırmaya da dikkat ediliyor. Zincirlerde araç genişliğine göre ayarlanabilen bağlar bulunuyor. Bu bağları da lastiğe tam olarak oturarak ön kısmında çerçeve oluşturduğundan emin olacak şekilde ayarlamak gerekiyor. Tüm bu işlemlerden sonra zincirin tabanını tam olarak bağlayarak işlem sonlandırılıyor. Zincirlerin lastiklere tam olarak yerleştiğinden emin olmak için 100-200 m gittikten sonra tekrar halkayı sıkmak gerekebiliyor. Bu noktada zincirin gevşekliğini almak için sabitleme kancalarından yararlanılabiliyor.

Araç Zinciri Nasıl Çıkarılır?

Araç zinciri kullanırken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da kar ya da buz olmayan düz bir yola çıktığınız zaman zincirleri çıkarmak oluyor. Aksi takdirde zincir zarar görebiliyor ve lastikleriniz de aynı şekilde yıpranabiliyor. Araç zincirlerini çıkarma işlemi de kolayca gerçekleştirilebiliyor. Aracı durdurduktan sonra halka çözülerek kilitleme noktasından itibaren zincir, geri çekiliyor. Ardından tüm zincir boşa çıkarılarak tamamen lastikten uzaklaştırılıyor. Zincir araçtan söküldükten sonra suyla yıkanması öneriliyor. Böylece araç zincirleriniz paslanmaya karşı korunarak uzun yıllar kullanılabiliyor. Araba zincirlerini saklama kabına yerleştirmeden önce diğer bir dikkat etmeniz gereken unsur karışıklıklarının çözülmesi oluyor. Karışan zincirler, bir sonraki kullanımda sorun yaratabiliyor. Tüm bunlara dikkat ettikten sonra araç zincirleri, bir sonraki kullanıma kadar güvenle muhafaza edilebiliyor.

 

yeşil kart sigortası

Trafik Sigortası yurt dışında geçerli midir?

Türkiye’de yaptırdığınız zorunlu Trafik sigortası, aracınızla tatilde yurt dışına çıktığınızda da sizi güvence altına alır mı?

Trafik sigortası yurt dışında geçerli değildir. Yurt dışında 3. şahıslara verebileceğiniz zararlar yeşil kart sigortası kapsamındadır. Seyahatinizi kendi aracınızla yapmayı düşünüyorsanız Pasaport ve vize evrakları gibi Yeşil Kart Sigortası’da zorunludur. Sizi yurt dışında tehlikelere karşı korur ve aracınızın teminatının yurt dışında da devam etmesini sağlar.

Yeşil Kart Sigortası Nedir?


“Uluslararası Motorlu Taşıtlar Sigortası” olarak da bilinen Yeşil Kart Trafik Sigortası, yeşil kart sistemine dahil ülkelere yapılan seyahatlerde oluşabilecek herhangi bir kaza durumunda karşı tarafın haklarını güvence altına almaya yarar ve gidilen her ülkede yeni bir sigorta yaptırma zorunluluğunu ortadan kaldırır. Uluslararası niteliğe sahip sigorta, yeşil renklidir ve tek formattadır.

Yeşil kart sigortası hangi ülkelerde geçerlidir?

Yeşil kart sigortası, Avusturya, Arnavutluk, Andorra, Azerbaycan, Belçika, Bulgaristan, Bosna Hersek, Beyaz Rusya, İsviçre, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Almanya, Danimarka, İspanya, Estonya, Fransa, Finlandiya, İngiltere, Kuzey İrlanda, Yunanistan, Macaristan, Hırvatistan, İtalya, İsrail, İran, İrlanda, İzlanda, Lüksemburg, Letonya, Litvanya, Malta, Fas, Moldova, Makedonya, Karadağ, Norveç, Hollanda, Portekiz, Polonya, Romanya, Rusya, İsveç, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Tunus, Türkiye ve Ukrayna olmak üzere 47 ülkede geçerlidir.

Güncel liste için tıklayın.

Yeşil kart sigortası nasıl yaptırılır?

Yeşil Kart sigortasını almak için taşıt ruhsatı ile size en yakın Unico Sigorta Acentesi’ne başvuru yapmanız yeterli. Ödeyeceğiniz ücretler, sigortanın geçerlilik süresine ve araç grubuna göre değişkenlik gösterir. Sigorta bedeli euro üzerinden hesaplanır ve düzenlendiği tarihteki Türk Lirası değerine çevrilerek ödenebilir. Unico Sigorta’nın müşterilerine özel 9 taksit imkanı da bulunuyor.

Acente iletişim bilgilerimize ulaşmak için tıklayın.

Yurt Dışında Trafik Kazası Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Türkiye’de olduğu gibi polise haber verilmesi gereken durum ve verilmesine gerek olmayan durumlara göre değişkenlik gösterir. Haber verilmemesi gereken durumlar için Avrupa Karşılıklı Kaza Beyanı formunu doldurmanız gerekir.

Genel olarak birçok ülkedeki hukuka göre, polis yabancı plakalı bir aracın karıştığı kazaya müdahale etmek zorundadır.

Duruma göre sizden aşağıdaki belgeler istenebilir;

• Yeşil Kartınız veya sigorta sertifikanız

• Ehliyetiniz

• Ruhsatınız

Avrupa Karşılıklı Kaza Beyanı iki tarafa ait kişisel ve araç bilgilerinin yer aldığı ve kazanın oluşumunu anlatan “Kaza Tespit Tutanağı” gibi bir beyandır. Birçok ülkede polis kusur oranına kaza yerinde karar verdiği için olası tutuklanma durumunda Türkiye Konsolosluğu veya Büyükelçiliği aramayı unutmayın.

Şayet sürücü sıfatıyla olaya karışmışsanız, Türkiye’ye dönüşünüzde kaza bildirim formunu doldurup Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu’na bildirmeyi unutmayın.

Yeşil kart ile ilgili prim ve diğer tüm bilgiler için tıklayınız.

Kasko sigortasında fiyat farkı neden oluşur ?

Otomobil sigortaları arasında yer alan kasko, olası kaza riskleri karşısında trafik sigortasından farklı olarak sürücünün kendi aracında meydana gelen maddi zararlarını karşılamayı amaçlıyor. Sürücünün iradesi dışında meydana gelen yanma, çalınma ve hasara uğrama gibi pek çok kaza riskleri ise poliçe kapsamında yer alan teminat seçeneklerine örnek oluşturuyor. Kasko fiyatları, genellikle ulaşılabilir aralıklarda seyretse de kaskodan yararlanmak isteyen kişilerin araç geçmişine ve sürücü bilgilerine göre değişebiliyor. Yani kasko bedeli, araç ve sürücü gibi farklı etkenlere göre belirlendiği için sigorta poliçelerinde fiyat farkları oluşabiliyor.

Sigortalanacak Araç Modeli

Kasko prim tutarları üzerinde belirleyici olan en önemli etkenlerden birisi araç modeli. Aracın sıfır ve ikinci el olması prim tutarlarından farklılık oluşturabiliyor. Ayrıca spor bir araba ile aile arabası arasında kaza riskleri farklı olduğu için fiyatlarda değişiklik gözlenebiliyor. Aracın yılı eskidikçe daha fazla kaza ve hasar durumu ile karşılaşabileceği için ödenmesi gereken teminat miktarı yükselebiliyor. Fiyatı etkileyen diğer etken ise aracın içerisinde yer alan ekipmanların teminat kapsamına alınması. Telefon, televizyon, klima ve radyo-teyp gibi aksesuarların fiyatı etkileyebileceğini göz önünde bulundurmalısınız.

Ek Teminat Seçenekleri 

Kasko sigorta denildiğinde kaza, yanma, doğal afet, çarpma ve çalınma gibi teminat seçenekleri akla geliyor. Bu tür teminatlarla aracınızı olası olumsuz risklere karşı koruma altına alabilirsiniz. Ek teminat seçenekleri ise aracınızda daha üstün koruma sağlıyor. Ancak poliçenizi ek teminatlarla genişletirseniz daha farklı prim ödeyebileceğinizi bilmelisiniz.

Ruhsat Sahibi Bilgileri

Araçta meydana gelen hasar durumlarının yanı sıra sürücünün mesleği, aracın kullanıldığı şehir, ehliyet yılı gibi kriterler de fiyat üzerinde belirleyici rol oynuyor. Mesleğinden dolayı devamlı trafiğe çıkan kişilerin daha fazla kaza riski ile karşılaşabileceği düşünüldüğünden kasko tutarları daha yüksek miktarda olabiliyor. Kaza, trafik ve suç oranı fazla bir şehirde, kasko fiyatları da doğrudan artış gösterebiliyor. Ayrıca genç yaşta olan sürücüler, kazaya yatkın oldukları için daha fazla sigorta primi ödeyebiliyor. Dolayısıyla ruhsat bilgilerinize göre kasko primlerinizin rakamsal açıdan değişebileceğini aklınızdan çıkarmamalısınız.

Sunulan İndirim Olanakları

Kasko fiyat farkları söz konusu olduğunda sunulan indirim oranlarına da değinmek gerek. Hasarsızlık indirimi, araç güvenliği indirimi, kasko yaş indirimi ve muafiyetler bu olanaklardan birkaçı. Eğer bu indirimleri hak ediyorsanız kaskonuzdan daha avantajlı şekilde faydalanabileceksiniz.

– Hasarsızlık İndirimi

Sigorta süresince hasar tazminatı almayan her sürücüye bir miktar hasarsızlık indirimi uygulanıyor. Dolayısıyla aracınız sigorta süresince hasar görmemişse, kasko güvencenizi indirimli hale getirebileceksiniz. Ancak sigorta bedellerinin enflasyon nedeniyle düşmemesi için enflasyon koruma teminatınızı almayı da unutmayın.

– Araç Güvenliği İndirimi

Aracınızda hırsızlık olaylarına karşı immobilizer ve alarm gibi koruma donanımları mevcutsa, belli miktar indirim hakkı elde edebilirsiniz.

– Kasko Yaş İndirimi

Sürücünün ehliyet yılına bakılarak da kasko indirimleri uygulanabiliyor. Örneğin: 40 yaşındaki sürücü ile 23 yaşındaki sürücünün ödeyeceği kasko primleri birbirinden farklılık gösterebiliyor.

– Muafiyetler

Muafiyetli poliçe seçimini kendiniz belirleyebilirsiniz. Sigorta bedeli üzerinden seçeceğiniz %1 ve %2 oranındaki muafiyetli poliçe, toplam primleriniz üzerinden indirim yapılmasına katkı sağlıyor. Muafiyet oranındaki ödemeyi kendiniz yaparak primlerinizi indirimli hale getirebilirsiniz.

Teknolojiyi yakından takip ederek müşteri ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmet çözümleri sunan Unico Sigorta, en avantajlı ve uygun fiyatlı kasko seçenekleri ile karşınıza çıkıyor. Trafik sigortasının tamamlayıcısı olan kasko sigorta ürününü satın almak için en yakın Unico Sigorta acentesine ulaşmak için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Tedavi masrafları trafik sigortası kapsamında mıdır?

Trafik sigortası her araç sahibinin mutlaka yaptırması gereken herhangi bir kaza durumunda araç sahibinin karşı tarafa verebileceği maddi ve fiziksel zararları güvence altına olan bir sigortadır. Trafik sigortası olmayan araçlar trafiğe çıkamazlar. Türkiye sınırları içerisinde geçerli olan trafik sigortası sadece karşı tarafın hasarını güvence altına alır. Kazayı yapan ya da kazaya neden olan araç sahibi yaptırdığı trafik sigortasından yararlanamaz. Trafik sigortası fiyatları ve limitleri meydana gelen kazaya ve zarara göre değişiklik gösterir. Can kaybı, yaralanma durumlarında trafik sigortası limitleri değişirken bu durum her her yıl ödenecek trafik sigortası fiyatları üzerinde de değişime neden olmaktadır.

Trafik Sigortası Kapsamı 

Trafik sigortası kapsamında verilen farklı teminatlar vardır. Bu teminatları kişi başı vefat ve tedavi teminatı; kaza başına vefat ve tedavi teminatı ve araç ve kaza başına maddi hasar teminatı olarak 3 farklı şekilde incelemek mümkündür. Kişi başı vefat ve tedavi teminatı içeren trafik sigortasında kazada karşı tarafta bulunan yararlanan ya da vefat eden herkes için masrafların karşılanır. Kaza başına vefat ve tedavi teminatı içeren trafik sigortası ise hasarın yaşandığı kazadaki her bireyin vefat ve tedavi masraflarını kapsar. Son trafik sigortası kapsamı olan araç ve kaza başına maddi hasar teminatı ise hasar veya kaza durumunda karşı tarafa verilen maddi zararı karşılar.

Trafik Kazalarında Tedavi Masrafı 

Trafik kazaları her yol binlerce insanın yaraladığı ve hayatını kaybettiği önemli sorunlardan birisidir. İnsanlar her geçen gün trafikte daha dikkatli olsalar ya da teknoloji trafik kazalarını önleyecek gelişmeler sunsa da maalesef kazaların önüne tamamen geçmek mümkün değildir. Trafik kazalarında meydana gelen fiziksel hasarların tedavi sürecinde ve sonrasına kişilere maddi bir sorun çıkarmaması için trafik kazalarındaki tedavilerin ödeme sorumluluğu Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmiştir. Trafik kazaları sonucunda meydana gelen fiziksel masraflar Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ödense de sigorta şirketleri Trafik Mecburi Mali Mesuliyet Sigorta Poliçesi kapsamında ödeme yapmak zorundadırlar. Tedavi masraflarının trafik sigortası kapsamında olup olmadığı, sürece Sosyal Güvenlik Kurumunun dahil olması ile birlikte soru işareti haline gelmiştir. Bu noktada tedavi giderleri, iyileştirme giderleri gibi kavramlar ile sigorta şirketleri ile SGK’nın sorumlulukları daha net bir şekilde belirlenmeye çalışılmıştır. Bir trafik kazasında sakat kalan ya da bedensel bütünlüğünü kaybeden birisi ihtiyaç duyduğu ömür boyu bakım masraflarını tedavi masrafları teminatından değil, ölüm ve sakatlık teminatı üzerinden almaktadır. Bu nedenle yaptırılan trafik sigortası kapsamının net bir şekilde belirlenmesi, hangi durumlarda sigorta şirketinin ne kadar ödeme yapacağının netleştirilmesi çok önemlidir. Sağlık hizmet bedelleri dışında kalan tüm tedavi giderleri trafik sigortası teminatı kapsamındadır açıklaması Yargıtay 17. Hukuk Dairesi tarafından yapılmıştır.

Trafik Sigortası Hesaplama 

Trafik sigortası kaza anından oluşan hasarlardan poliçede belirtilen teminat miktarı kadar yararlanmanıza izin veren bir sigorta çeşidi olduğu için olası bir kaza durumunda beklentilerinizi belirleyerek trafik sigortası hesaplama işlemini yaptırmalısınız. Trafik sigortası teklif dosyaları arasında seçim yaparken mutlaka beklentilerinizi göz önünde bulundurmalı ve sigorta şirketinin çıkardığı ödeme planını detaylı bir şekilde incelemelisiniz. Trafik sigortası teminatları Hazine Müsteşarlığı tarafından belirlense de şirketler kendi ek hizmetlerine göre ödeme planlarını ve teminatları belirleyebilirler. Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği trafik sigortası fiyatları ile ilgili duyurular yapıyor olsa da trafik sigorta hesaplama sürecinde araç modeli, yaşı, sürücünün puanı gibi farklı bilgiler göz önünde bulundurularak hesaplama yapılır ve yaptırılacak sigortaya göre farklı ödeme planı hazırlanır.

 

Hamileyken Araba Kullanırken Bunlara Dikkat Edin

Büyük şehirlerde ve ulaşımın güç olduğu bölgelerde özellikle de çalışan anne adayları için araç kullanmak keyfiyetten çok bir zorunluluk oluyor. Doktorların çoğu hamilelik esnasında araç kullanmanın bir sakıncası olmadığını söylüyor. Yine de kendinin ve bebeğinin sağlığını ön planda tutan araç kullanıcıları için bazı  detaylara dikkat etmek oluşabilecek riskleri önlemeye yardımcı oluyor. Peki hamileyken araba kullanmak zorunda iseniz araba kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Öncelikle araba koltuğunuzun rahat olması gerekiyor. Sırtınızın ve karnınızın en rahat pozisyonuna göre koltuğunuzu ayarlamalısınız. Eğer koltuk ayarına göre karnınız rahat sırtınız boşlukta kalıyorsa ufak bir yastıkla destekleyebilir, hem aracınızı rahat kullanabilir hem de hareket ederken kolaylık sağlayabilirsiniz. Araç kullanırken uzun bir süre sabit kalmak ayaklarda şişkinlik ve ödeme neden olabiliyor. Bu yüzden koltuğunuzla direksiyon mesafesini genişleterek ışıklarda ve duraksama esnasında ayaklarınızı oynatacak yer kazanabilirsiniz. Yine özel eşyalarınızı ya da araba kullanırken gerekebilecek eşyaları kolunuzun uzanabileceği mesafede tutmalısınız.

Bir diğer önemli konu ise mutlaka her araç kullanan bireyin kullanması gereken emniyet kemerini, kısa mesafelerde olsa bile kullanmalısınız. Emniyet kemeri ani bir fren durumunda ya da oluşabilecek kazalarda sarsılma olmasını büyük ölçüde engelliyor. Hamileliğin ilk dönemlerinde emniyet kemeri rahatsız etmezken ilerleyen dönemlerde hem hareketi zorlaştırdığı hem de bebeği sıktığı gerekçesiyle anne adayları emniyet kemerini takmak istemeyebiliyor. Kemerin alt kısmını göbeğinizin altından, üst kısmı üzerinde kalacak şekilde takarak göbeğinizin rahat etmesini sağlayabilirsiniz. Emniyet kemeri takmak hem sizin hem de bebeğiniz için hayati bir önem taşıyor.

Hamile kadınların araba kullanırken en tedirgin oldukları bir diğer durum ise hava yastığı, hava yastığının açılması gereken bir durumda kaldığınızda hava yastığının karnınıza denk gelmesi gerekiyor. Bu yüzden direksiyon karın bölgenizden yukarıda olmalıdır. Koltuğunuzun boyunu direksiyon karnınızın üzerine gelecek şekilde ayarladığınızda hava yastığı açıldığında göğüs kafesine denk gelerek sizi olası risklerden koruyor ama yine de tedirgin olursanız direksiyona mesafenizi yirmi beş santim olacak şekilde ayarlayabilir, riski minimuma düzeye indirebilirsiniz.

Uzun süre aynı pozisyonda kalmak kan dolaşımını yavaşlatıyor. Eğer uzun seyahat zorunluluğunuz var ise iki saatte bir mutlaka mola vererek kısa yürüyüşler yapmanız gerekiyor. Bu yürüyüşler esnasında bacaklarınızla esneme hareketleri yapmanız bacaklarınızın tutulmasını ve kasılmayı engelleyebilir. Ayrıca uzun yolculuklarda doktorlar anne adayları için bol sıvı tüketimi öneriyor. Eğer hamileliğinizin son haftalarında iseniz ve tek başınıza yolculuk yapacaksanız mutlaka sağlık kontrollerinizi yaptırıp doktorunuzdan bu konuda onay almanız gerekiyor.

Hamileyken araba kullanmak, özel bir sağlık sorunu olmadıkça sakıncalı bulunmuyor. Ancak düşük riski bulunan gebeliklerde, ilk üç ay ve son bir ay daha dikkatli olunması gerekiyor. Eğer doktorunuz önermiyorsa ve imkanınız varsa risk almamak için kısa süreliğine çalışma hayatınıza ara verebilirsiniz. Çalışma hayatı aktif bir anne adayı iseniz bu zaman zarfı içinde toplu taşıma, taksi ya da servis gibi özel araçları kullanabilirsiniz ve zorunlu olmadıkça uzun yolculuklardan kaçınmalısınız.

Tüm önlemleri almanıza ve dikkatli davranmanıza karşın yine de bir kaza ile karşı karşıya kalırsanız öncelikle soğukkanlılığınızı korumalısınız. Derin bir nefes alıp tüm araçların durduğuna emin olduktan  ve inmenize engel bir yaralanmanın olup olmadığı kontrol ettikten sonra araçtan yavaşça inebilirsiniz. Eğer hafif bir yaranız varsa güvenli bir yere geçerek fazla hareket etmeden ambulansın gelmesini beklemelisiniz. Hiç yara almamışsanız bile yaşadığınız travmaya bağlı durumlar olabileceği için sonrasında mutlaka doktorunuza giderek sağlık kontrolünüzü yaptırmalısınız.

Araca zincir seçerken nelere dikkat edilmelidir ?

Kış aylarında, zorlu hava koşulları nedeniyle sürücüler için direksiyon hakimiyeti oldukça zorlaşır ve trafik kazaları artar. Bu nedenle kış zinciri takmak, yasalarla zorunlu hale getirilmiştir. Araç zincirleri, lastiğin yerle olan temasını güçlendirir ve sürtünme kuvvetini artırır. Zamanında araca zincir takmak, hem sürüş güvenliğinizi artırır hem de daha rahat araç kullanmanızı sağlar.

Doğru Kış Zinciri Seçimi

Kış zincirleri, tekerleğin boşta dönmesine ve oluşabilecek kaymalara karşı en iyi önlem olarak sunulur. Kış zincirleri ile kış aylarında aracınız ile güvenli bir sürüş keyfi yaşayabilirsiniz. Aynı zamanda kış zinciri, trafik cezalarının da önüne geçmenize yardımcı olur. Kış zinciri seçerken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunlardan biri, zincirin arabanın modeline ve lastiğin türüne göre seçilmesidir. Kış zincirinizi almadan önce lastiğin çapı ve zincirin boyutlarının uyumlu olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir. Aynı zamanda uygun hava şartlarının oluştuğuna ve kar derinliğinin lastik zinciri takmaya elverişli olup olmadığına da bakmak büyük önem taşır.

Kış lastikleri için tasarlanan araç zinciri, özellikle kar seviyesinin belli bir seviyeyi aştığı dönemde takılmalıdır. Aksi halde, kış lastikleriniz zamanından önce yıpranır ve uzun ömürlü bir kullanım olanağı sunamaz. Büyük boyutlarda kar ve buzların olduğu yollarda ya da beklenmedik yoğun kar yağışlarında, kış lastikleri yeterli değildir. Bu nedenle aracınızda kış lastiği takılı olsa dahi yanınızda bir araç zinciri bulundurmanız gerekir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise aracınıza uygun olan kış zincirini arabanın dört lastiğine de takmanız gerektiğidir. Çünkü zinciri olmayan lastiklerin kayma olasılığı diğerlerine göre daha fazladır. Bu da güvenli bir sürüş için dikkat edilmesi gereken bir noktadır.

Güvenli Bir Sürüş İçin

Kış zinciri takarken arabanızın önden ya da arkadan çekişli olup olmadığı büyük önem taşır. Bu nedenle aracınızda iki tane kış zinciri varsa öncelikle çekişi olan lastiklerinize zincir takmanız gerekir. Eğer önden çekişli bir araca sahipseniz ön lastiklere, arkadan çekişli bir araca sahipseniz arka lastiklere zincir takmanız gerekir. Dikkat etmeniz gereken bir başka nokta da kış zinciri taktıktan sonra 50 km/s üzerinde hız yapmamanız gerektiğidir. Çünkü lastiklerdeki zincir, arabanın manevra ve yol tutuş kabiliyetini azaltır. Bu nedenle direksiyon hakimiyetini kaybedebilirsiniz. Araç zinciri ile viraja hızlı girilmesi durumunda, zincir lastiğin tek bir tarafında toplanır ve lastiğin gücüne karşı dayanıksız kalarak kopar. Bu nedenle lastiklerinizde zincir varken, virajlarda daha dikkatli olmalısınız. Ayrıca lastik zincirlerini sıklıkla kontrol edilmeli ve genişleyen zincirleri tekrar gergin hale getirilmelidir.

Yol Durumuna Göre Kış Zinciri 

Arabanızın modeline ve lastiğin türüne göre seçilen kış zincirlerinin, kar yoğunluğuna göre de birçok çeşidi vardır. Ancak bu zincirlerin her birinin performansı ve dayanıklılığı farklıdır. Bu nedenle kullanılacağı yolun durumuna göre doğru bir şekilde seçilmesi gerekir. Lastik sırtı üzerine yerleştirilen paralel çubuklardan oluşan merdiven tipi kar zincirleri, çok kalın karların olmadığı daha kolay yollar için uygundur. Çelik halkalar ile güçlendirilmiş X tipi kar zincirleri ise birbirine geçen çok sayıda zincir halkasından oluşur ve iyi bir kavrama sağlar. Aynı zamanda hem hareket kabiliyeti hem de frenleme açısından etkilidir. Yoğun ve yüksek karların olduğu yollarda rahatlıkla tercih edilebilirler. Hızlı montaj zincirleri de adından anlaşılacağı gibi janta sabitlenen bir adaptör sayesinde kolaylıkla takılabilen araç zincirleridir. Ancak hızlı montaj zincirleri, pratik kullanıma sahip olsalar bile klasik kış zincirleri kadar yüksek performanslı değildir. Bu nedenle daha az yoğun olan karlı yollarda tercih edilmelidir.

Sömestr tatilinde ailenizle gidebileceğiniz en iyi kayak merkezleri

Sömestr tatili nihayet geldi. Çocuklar karne sevincini yaşarken tatil planları da şekillenmeye başladı. Kayak merkezleri bu kış da en çok tercih edilen mekanların başında geliyor. Ülkemizde kayak komplekslerinin sayısı giderek artarken bu tatilciler için daha fazla seçenek anlamına geliyor. Eğer sömestr okul tatili için hala bir seçim yapmadıysanız sizin için derlediğimiz listeye mutlaka göz atın.

Uludağ

Kayak tatili denince akla gelen ilk adres tabii ki Türkiye’nin en eski kayak merkezlerinden biri olan Uludağ. Bursa sınırları içinde yer alan kayak kompleksi, sunduğu zengin konaklama seçenekleriyle kış tatili meraklılarını cezbediyor. 24 pistiyle her seviyeden kayakçıyı ağırlayan Uludağ, bu yıl da en çok tercih edilen kayak merkezleri arasında yer alacak. Gün içinde kayarken kendinizi fazla yormamanızı tavsiye ederiz, zira Uludağ oldukça hareketli bir gece hayatına sahip.

Palandöken

Erzumun Havalimanı’na araçla sadece 20 dakika uzaklıkta olan Palandöken son dönemde yıldızı parlayan kayak merkezlerinin başında geliyor. Uzun kayak sezonu ve sahip olduğu yüksek kar kalitesi ile kayak meraklılarının iştahını kabartan Palandöken’de ikisi olimpik olmak üzere toplam 22 pist bulunuyor. Eğer gerçek bir kayak tutkunuysanız ve uçak yolculuğu gözünüzü korkutmuyorsa bu yıl sömestr tatilini Palandöken’de geçirebilirsiniz.

(Palandöken bu yıl yine ulaşım kolaylığı ve olimpik pistleriyle tatilcilerin gözdesi olmaya aday.)

Kartalkaya

Bolu sınırları içerisinde yer alan Kartalkaya, Uludağ’dan sonra bölgenin en popüler ikinci destinasyonu. Konuklarını Köroğlu Dağları’nın doğal güzellikleriyle karşılayan kayak merkezinde toplam 21 pist bulunuyor. Ulaşım kolaylığı Kartalkaya’yı cazip bir seçeneğe dönüştürüyor. Zira kompleks İstanbul – Ankara otoyoluna sadece yarım saat uzaklıkta. Eğer sıkı bir Uludağ müdavimiyseniz bu yıl bir değişiklik yapıp Kartalkaya’yı tercih edebilirsiniz.

Kartepe

İstanbul’a en yakın kayak merkezi olma özelliğini taşıyan Kartepe günübirlik geziler için oldukça ideal. Arabayla 1,5-2 saatlik bir yolculuğun ardından bu 4 pistli kayak merkezinin tadını çıkarabilirsiniz. Doğal güzellikleriyle Kartepe kaymayı tercih etmeyenleri de kendisine çekiyor. Sabah kahvaltısından sonra yola çıkıp, öğlen kartopu savaşı yapabilir, akşam yemeğinizi Sapanca Gölü manzarası karşısında yedikten sonra gece olmadan evinize dönebilirsiniz. Genelde günübirlik geziler için tercih edilse de Kartepe, misafirlerine konaklama seçenekleri de sunuyor.

(Kartepe, İstanbullular için mükemmel bir günübirlik opsiyon)

Saklıkent

Antalya’nın önemli turistik mekanlarından birisi olan Saklıkent, Türkiye’nin en güneyindeki kayak merkezi olma özelliğini taşıyor. Antalya ve çevre şehirlerde yaşayan kayak meraklıları için ideal bir seçenek olan kayak kompleksi şehir merkezinden sadece bir saat uzaklıkta. Saklıkent’te her seviyeden olmak üzere toplam beş adet pist bulunuyor.

Ilgaz

Kastamonu’da yer alan kayak merkezi doğal güzellikleriyle turistleri cezbeden Ilgaz Milli Parkı’nın içinde bulunuyor. Üç adet kayak pistinin bulunduğu kompleks, misafirlerine gece kayak yapma imkanı da sunuyor.

Erciyes

Kayseri sınırları içerisinde yer alan Erciyes, son dönemde gelişim gösteren kayak merkezleri arasında yer alıyor. Kayseri Havalimanı’na sadece 27 kilometre uzaklıkta yer alan komplekste bütün uzmanlık derecelerine hitap eden 31 pist bulunuyor. Eğer sıkı bir kayakçıysanız ve yeni bir alternatif arıyorsanız Erciyes Kayak Merkezi tam size göre.

Sarıkamış

Kars sınırları içerisinde yer alan Sarıkamış Kayak Merkezi sakin bir kış tatili geçirmek isteyenler için ideal bir destinasyon. Sahip olduğu kuru hava sayesinde buzlanmanın çok düşük düzeyde olduğu kayak kompleksi, bu yönüyle kayak müdavimlerinin ilgisini çekiyor. Kars Havalimanı’na 56 kilometre uzaklıktaki kayak merkezinde 5 adet pist bulunuyor.

Davraz

Isparta’nın son dönemde adından sıkça bahsedilen kayak merkezi Davraz, her geçen gün kayak tatili müdavimlerinin ilgisini daha çok çekiyor. Kompleks, sunduğu güvenli rotalar ile özellikle kayağa yeni başlayanlar için ideal bir ortama sahip. Isparta merkezinden 26 kilometre uzaklıkta olan Davraz Kayak Merkezi’nde toplam 12 pist bulunuyor.

 

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial