Arama:

Kasko’da en iyi fiyatı alabilmek için nasıl bir sürücü olmalısınız ?

Kasko, aracınız ile ilgili olası bir kaza ya da hasar durumunda doğabilecek maddi zararları karşılayan bir sigorta türüdür. Sadece trafik kazasında değil hırsızlık, terör olayları, sel, deprem, yangın, doğal afetler gibi arabanızın hasar görebileceği herhangi bir durumda da zararınızı karşılar.

Kasko sigortasının son derece faydalı ama bir o kadar da pahalı olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak iyi bir sürücüyseniz kasko indiriminden yararlanabilirsiniz. Kaskoda en iyi fiyatı alabilmek için nasıl bir sürücü olmanız gerektiğini öğrenmek içinse tüm detayları içeriğimizde bulabilirsiniz!

Hızınıza Dikkat Edin

Trafik kazalarının en önemli sebeplerinden biri aşırı hız yapmaktır. Arabanızın hızını, hakimiyetinizi kaybetmeyecek ve trafik kurallarını ihlal etmeyecek düzeyde tutmanız kaza yapma riskinizi en aza indirecektir. Bu aşamada trafik levhalarına dikkat etmenizi öneririz. Aşırı hızın yanında alkollü araç kullanmanın da en önemli kaza sebeplerinden biri olduğunu unutmamalısınız.

Yola Odaklanın

İyi bir sürücü olmak için dikkatinizi dağıtacak şeylerden kaçınmalısınız. Sürüş esnasında dikkatli olmalı, sürüşe odaklanmalı ve gözünüzü yoldan ayırmamalısınız. Araba sürerken telefon kullanmak, araçtakilerle sohbet etmek, bir şeyler yeyip içmek son derece risklidir ve kaza yapmanıza sebep olabilir.

Sakin ve Rahat Olun

Trafikteyken sinirlerinize hakim olmanız olası bir kaza riskini ortadan kaldırabilir. Diğer sürücülerle tartışma yaşamadan yolunuza devam ederek yaşanabilecek bir kazanın önüne geçebilirsiniz.

Trafikte olumsuz bir durumla karşılaştığınızda da sakinliğinizi korumalısınız. Özellikle sürüş esnasında aracınızın camını açarak diğer sürücülerle iletişim kurmaya çalışmanız kazaya sebebiyet verebileceği için sizi riskli ve kötü bir sürücü yapar.

Trafik Kurallarına Uyun

En basit bir trafik kuralı dahi hem sizin hem de başkalarının hayatlarını kurtarabilir. Bu nedenle birkaç basit kuralı aklınızdan çıkarmadan trafiğe çıkarsanız siz de iyi sürücüler arasındaki yerinizi alabilirsiniz. Unutmayın en iyi sürücü, kurallara uyan, dikkatli ve kaza yapma riski en az olan sürücüdür.

Hasarlardan Kaçının

Aracınız kaskoluysa ve kaskonuzu yenileyecekseniz poliçe tutarınız bir önceki yıla göre daha düşük ya da daha yüksek olabilir. Bu tutarı belirleyen en önemli kriter yıl içindeki hasar durumunuzdur. Eğer daha önce herhangi sigorta şirketinden hasar ödemesi almadıysanız sigorta şirketinin size olan güveni artar ve size özel bir indirim uygular. Hasar ödemesi aldığınızda ise poliçe tutarınız daha yüksek olur. Özetle hasarsızlık hem iyi bir sürücü olmanız hem de daha iyi kasko teklifleri almanız için büyük önem taşır.

Unikasko’da En İyi Kasko Teklifi İçin İyi Sürücü Olmanız Yeter

Tüm bu özelliklere uyuyorsanız size güzel bir haberimiz var: Unikasko, kaza geçmişi olmayan, aracında hasar bulunmayan araç sahiplerine kasko tekliflerinde özel indirimler sunar. Yeni kasko yaptırmak istiyor ya da yıllardır kasko yaptırıp aynı miktarları ödemek yerine yeni ve daha uygun fiyatlı bir teklif almak istiyorsanız Unikasko’nun size özel sunduğu fırsatlardan yararlanabilirsiniz.

İyi bir sürücü olmanın ödülünü sadece iyi bir teklif değil pek çok avantaj ile de destekleyen Unikasko, aylık ödeme seçenekleriyle kartınızın limitini doldurmaz. Üstelik kullanmadığınız aylarda ekstra bir ödeme yapmanız da gerekmez. Unikasko internet sitesi üzerinden Durdur – Başlat özelliğini kullanarak gereksiz ödemelerinizi iptal edebilirsiniz. Tüm özellikleriyle masraflarınızı azaltan, bütçe dostu kasko seçeneği ile aracınızı en uygun şekilde koruma altına alabilirsiniz.

“Ben de iyi bir sürücüyüm!” diyorsanız Unikasko internet sitesi aracılığıyla kasko teklifi alabilir ve sorgulama yapabilirsiniz. İndirimli fiyatlarla kasko teklifi almak için anında başvuru yapabilir, hemen şimdi kaskonuzu yenileyebilir ya da başlatabilirsiniz.

LPG’li araç kullananların yaşadığı trajik olaylar

Araç Yakıtlarının Artan Değeri LPG ve Avantajları

Trafiğe çıkan araç sayısı günden güne artıyor. Ulaşımını rahatça yapmak isteyenler bütçelerine ve beğenilerine göre aldıkları araçları ile rahat ve konfora ulaşmak istiyor. Her ne kadar trafik, araç kullananlar için büyük bir handikap olsa da bu kullanıcıları vazgeçirmiyor. Lakin konforu seçen kullanıcıların da ödemesi gereken külfetli bir bedel bulunuyor. Araç yakıtları el yakan fiyatları ile trafiğe çıkan sürücüleri alternatif yollar aramaya sürüklüyor. Şüphesiz ki benzin ve dizelle karşılaştırılınca bunlar arasında en hesaplı olanı LPG olarak biliniyor. Bu hesaplı yakıt tüketimini kullanıcılara sunan teknoloji, her geçen gün daha da tercih ediliyor. Benzin ve dizele nazaran motorun ömrünü uzatması ile hesaplı oluşunun yanı sıra, aracınız için de faydalı özellikler barındırıyor. Motor yağının değiştirilme süresini uzatan oldukça temiz bir yakıt olarak tüketicilere sunuluyor. Kükürt salınımı olmadığından benzin gibi doğa kirliliğine sebebiyet vermiyor. Buharlaşmadan kaynaklı yakıt kaybına sebebiyet vermiyor ve kötü kokulu salınımda bulunmuyor.

LPG Kullanılmasının Dezavantajları Nelerdir?

Avantajları olduğu gibi LPG’li araçların dezavantajları da bulunuyor. LPG kullanıcılarının en çok mustarip olduğu konu çekiş gücü kaybı olarak biliniyor. Performans düşüklüğünden dolayı sürücüleri rahatsız eden bu konu esasında yüzdeye vurunca oldukça küçük bir değerde kalıyor. Bir diğer büyük dezavantajı ise kuru bir yakıt olduğundan sağlama sağlanması için ilk birkaç dakika benzinle çalışması gerekiyor. Özellikle kış aylarında birkaç kilometre benzin harcandıktan sonra gazla çalışmaya başlıyor. Bu yüzden eğer aracınızda benzin yoksa kullanamıyorsunuz. Eğer halihazırda kullandığınız benzinli ya da dizel aracınızı dilediğiniz zaman LPGli araca çevirebilirsiniz. Lakin bunun için bagajınızın bir kısmından feragat etmeniz gerekiyor. LPG bagaj kısmına ya da bagaj altı kısmına takılabiliyor lakin bagaj altına kısmına takılsa bile burada bulunan aksesuarların başka bir yere taşınması gerekiyor.

Hesaplı Lakin Oldukça Tehlikeli

LPG kullanılmasının en önemli sorunu ise LPG’nin patlayıcı ve yanıcı bir gaz olması olarak biliniyor. Benzin ve dizelden farklı olarak gaz fazında bulunduğundan hava ile daha kolay karışabiliyor ve daha zarar verici hale geliyor. LPG tankının patlamasıyla oldukça yıkıcı etkileri olabiliyor. Uzmanların yaptığı araştırmalarda LPG kullanılan araçlarda meydana gelen yangınlar, benzin ve dizelin sebep olduğu yangınlara nazaran çok daha tehlikeli oluyor ve insanların kurtulma şansı fazlasıyla düşüyor. Diğer alternatiflerine göre oldukça tehlikeli olan bu yakıtın dikkatlice kullanılması öneriliyor. LPG’li araçlara mutlaka emniyet sisteminin takılması gerekiyor. Benzin ya da dizelden LPG’ye dönüştürülecek araçların yetkili servisler ve ruhsatlı profesyonel kişilerce yapılması şiddetle öneriliyor. 6 ay ya da 10 bin kilometrede bir aracın bakımı yaptırılması gerekiyor. Bu sayede oluşabilecek aksaklıkların doğuracağı zararların önüne geçilmesi hedefleniyor.

Kaskonuzu Yaptırın, Gözünüz Arkada Kalmasın

Halihazırda aracınız varsa hem trafikte hem de park halinde birçok tehditle karşı karşıyasınız. Çalınma ihtimali, kaza durumu, arıza gibi risklerle karşılaşabilirsiniz. Bir de LPG’li araç kullanıyorsanız bu oldukça büyük ekstra bir risk olarak karşınıza çıkıyor. Bütün bunlara karşı önlem almak için en etkili yöntem kasko olarak görülüyor. Unico Sigorta ile aracınızı kaskolayarak yüzleşeceğiniz istenmeyen olaylara karşı aracınızı koruyabilirsiniz. Kaskonun verdiği güven sayesinde gözünüz arkada kalmadan daha güvenli hissedebilirsiniz. Aracınızın modeli, yaşı ve istediğiniz kaskonun kapsamına göre değişkenlik gösteren kasko fiyatları bulunuyor. Dilerseniz kasko teklifi al seçeneğini kullanarak kasko teklifi sunabilirsiniz. Kasko sorgulama sayesinde Unikasko uzmanlarınca yapılan araştırmalar sonucunda en uygun kaskoyu edinebilirsiniz. Araç kasko işlemlerini bitirdikten sonra güvenle aracınızı kullanabilirsiniz.

Arabanızla Yolda kalırsanız ilk yapmanız gerekenler

Umulmadık anda başa gelen her problem elbette sıkıntılıdır. Ne kadar önlem alınırsa alınsın bazı şeylerin gerçekleşmesine engel olunamaz. Yolda kalmak da bunlardan biridir. Problemli durumu hafifleten ve kolay atlatmayı sağlayan tek şey ise ihtimalleri hesaplamış ve bunlara karşı bir takım hazırlıklar, planlar yapmış olmaktır.

Dörtlüleri Yakın ve Sakin Kalın

Uzun ve güzel bir seyahatin sihri, tam da en sevilen orman manzarasının içinde şarkı söyleye söyleye giderken bir anda bozulabilir. Bu durumun gerçekleşme ihtimali üzerinde düşünmüş biri iseniz ne yapmanız gerektiğini bilirsiniz. Öncelikle olan olmuştur. Sakin kalabilmek ve soğukkanlılıkla “yolda kalırsam ne yaparım?” planını hayata geçirmek, duruma böyle bakmak en iyisidir.

Arıza anında ilk önce aracın dörtlülerini yakmak gerekir. Ayrıca araçta mutlaka reflektör olmalıdır. Ani bir arıza hiç umulmadık bir yerde, mesela bir virajda gerçekleşebilir. Özelikle gece, hele ki ışıksız yollarda reflektör hayat kurtarır. Reflektör hem diğer sürücüleri, hem de aracı arıza yapan kişiyi ve aracı yeni kazalardan koruyan önemli bir uyarıcıdır. Araçlarda yangın tüpü bulundurma mecburiyeti de araç arızalarının bir yangına sebep vermesi halinde hem canı, hem malı korur.

Otobanda giderken aniden araç durursa aşağı inip aracı sağa çekmeye çalışmak son derece tehlikelidir. Otobanlarda araçlar süratlidir. Sürat hem dikkati, hem de refleksleri olumsuz yönde etkiler. Böyle bir durumda aracı olduğu yerde bırakmak, dörtlüleri yakmak, kaputu kaldırarak araçta bir arıza olduğu bilgisini diğer sürücülere vermek daha doğru bir yaklaşımdır.

Acil Durumlar için Küçük Tedbirler

Aracınız arıza yaptı. Dörtlüleri yakıp reflektörleri yerleştirdiniz. Arızanın ne olduğunu biliyorsanız iş elbette daha kolaydır. En sık rastlanan yolda kalma sebepleri içinde lastik patlaması, benzin bitmesi, akü boşalması, aracın su kaynatması geliyor. Bu dört durumda da çözüm bellidir. Tanımlanamayan, mekanik bir arıza durumunda ise yol yardım hizmeti satın aldıysanız, sadece telefon ederek çözüm sürecini başlatabilirsiniz. Ancak böyle bir hizmete sahip değilseniz polisten, jandarmadan, yoldan geçen diğer araçlardan da yardım istenebilir.

Araçta su şişesi bulundurmak, telefon için yedek pil taşımak, bir el fenerine sahip olmak yolda kalma durumunda çok işe yarayacaktır. Telefonun çekmemesi durumunda yürümek gerekebilir. Aslında araçlara yağmurluk, şemsiye, hatta bir kaç paket bisküvi, harita koymak normal zamanlar için gereksiz gelebilir. Ama kriz anlarında son derece faydalıdır.

Yolda Kalma Planınız Hazır mı?

Çok acil bir yere yetişmeye çalışırken, çok neşeliyken, tam da seyahatin en güzel anında, gecenin karanlığında, soğuğun ortasında, türlü durumlarda yolda kalınabilir. Bunu hiç unutmamak ve bir plana sahip olmak en iyisidir. Stressiz ve sakince meseleye bakıldığı zaman problemi çözmek her zaman daha kolaydır. Araçların bakımını ihmal etmemek, yedek lastiği, lastik değiştirme aparatlarını sık sık kontrol etmek, zamanında benzin almak, rutin kontrolleri yaptırmak çok önemlidir. Bunlarla birlikte bir kazaya karışmak veya fırtınaya yakalanmak gibi nedenlerle yolda kalındıysa bu durumu bertaraf etmenin en kolay yolu da bir kasko ürününe sahip olmaktır.

Ana teminatları geniş, ek veya opsiyonel teminatlarla bu genişliğin daha da arttığı bir kasko planı araç sahipleri için önemli bir güvencedir. Seyahat esnasında en yakın servisten ücretsiz yararlanma, kaza yerine kişiye özel hasar danışmanı gönderme, yedek araç hizmeti alma ve 3 iş günü içinde hasar ödeme garantisi verme gibi yolda kalma durumlarında hayatı son derece kolaylaştıran hizmetlere sahip Unikasko kasko ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacak bir üründür. Kasko fiyatları ile ilgili bir araştırma yapmak, kasko teklifi al hizmetinden yararlanmak artık dakikalar içinde gerçekleştirilebiliyor. Kasko hesaplama ve karşılaştırma işleminden sonra kasko satın al seçeneği ile en uygun ve en kapsamlı kasko ürününe de kolaylıkla sahip olunabiliyor.

MTV nedir? Hangi araç sahibi ne kadar MTV ödeyecek?

MTV araç sahiplerinden her yıl alınan bir vergi çeşididir. Araçların yaşına, koltuk sayısına, doğaya saldığı emisyon oranına göre araçtan araca değişir. Kişiler yılda iki kez açılımı “Motorlu Taşıt Vergisi” olan bu vergiyi vermekle yükümlüdür. Zamanında yapılmayan her ödeme için her ay %1.4 oranında gecikme faizi ile karşılaşılır.

MTV Ne Zaman Ödenir?

MTV ödeme zamanı her yılın ocak ve temmuz ayıdır. Her yıl bu vergiler yeniden düzenlendiği için ödenecek miktar yıldan yıla değişir. Teknolojik gelişmeler sayesinde MTV hesaplama işlemi ve ödemek oldukça kolaydır. Geçmiş yıllara ait MTV sorgulama yapmak da dakikalar içinde mümkündür.

MTV 2017 taksitlerini ödemek isteyen bir araç sürücüsünün yapması gereken işlemler son derece basittir. İnternet üzerinden yapılacak sorgulama ile geçmiş yıllara ait borçlar, yapılmış ödemeler kolaylıkla görülebilir. Ödenmemiş MTV taksit veya geçmişe ait borç var ise GİB (Gelir İdaresi Başkanlığı) ile anlaşmalı olan tüm bankaların veznelerinden, internet şubelerinden nakit veya kredi kartları aracılığıyla ödeme işlemi gerçekleştirilebilir.

MTV Neye Göre Belirlenir?

MTV aracın yaşına, cinsine, koltuk sayısına, motor hacmine göre hesaplanır. Motor hacmi ne kadar yüksek, yaşı ne kadar gençse o kadar fazla vergi ödenir. 2017 yılında motor silindir hacmi 1300 cm³ olan 1-3 yaş arası bir otomobil 646 TL , 4-6 yaş arası olan 450 TL, 7-11 yaş arası 252 TL, 12-15 yaş arası 191 TL, 16 yaş üstü olan ise 68 TL vergi ödemelidir. Bu vergiler otomobil, kaptıkaçtı, arazi aracı için geçerlidir. Bu örnekte de görüldüğü gibi araçların motor hacmi aynı olsa da yaşı ilerledikçe vergisi düşmektedir.

Motor silindir hacmi büyüdükçe araçların MTV’si artmaktadır. Mesela 1801-2000 cm³ arası silindir hacmi olan 1-3 yaş arası bir otomobil için 2.878 TL vergi ödenirken, aynı hacimli daha yaşlı bir araç için bile oldukça yüksek bir vergi ödenmektedir. Bu aralıktaki motor silindir hacmine sahip 12-15 yaş arası bir otomobilin vergisi 706 TL’dır.

Motosiklerde de durum aynıdır. 1201 cm³ ve yukarısı yeni bir motosikletin vergisi 1.565 TL. olup, 1301-1600 cm³ arası motor hacmine sahip bir otomobilin vergisinden bile fazladır. 100 – 250 cm³ arası motor hacimli 16 yaş üstü bir motosiklet için ödenecek MTV ise sadece 17 TL’dır.

Araç Alırken MTV’si Nasıl Öğrenilir?

Motosikletler, minibüs ve panelvanlar, kamyonetler, kamyonlar, otobüsler için de farklı düzenlemeler getirilmiştir. Aracın yaşı, cinsi ve motor hacmine göre ödenmesi gereken vergi miktarlarına ait tabloları incelemek araç almadan önce karar vermeye yardımcıdır. Zira görüldüğü gibi yılda iki taksit şeklinde ödenecek MTV zorunlu bir giderdir ve aracın sabit masrafları içinde yer alır. MTV hesaplama uygulamaları son derece pratiktir. Ancak bu hızlı hesaplama uygulamalarında sahip olunan aracın ilk tescil tarihi bilgisi de sorulmaktadır. Bu sebeple kişi sadece sahip olduğu araçla ilgili net bilgiyi hesaplama araçları vasıtasıyla öğrenebilir. Araç satın almadan önce her yıl ödenecek vergisini öğrenmek için tablolardan faydalanılır. Bu tablolar hem karşılaştırma yapma imkanı vermekte, hem de seçim yaparken bu masrafı da hesaba katmayı kolaylaştırmakta, hatta fikir değiştirmeye bile sebep olmaktadır.

2018 Yılında MTV Ne Olacak?

2017 yılına ait motorlu taşıtlar vergisinin zamanı geçmekle birlikte her zaman geriye dönük ödenmemiş borçları ödemek mümkündür. Ancak bu vergi borcunun zamanında ödenmemesi durumunda aylık faiz işlediğini de unutmamak gerekiyor. 2018 yılında 2017 yılında ödenen rakamların üzerine %25 ekleyerek ödenmesi gereken MTV hesaplanabilir. Zira 2018 yılının motorlu taşıtlar vergisi için alınan karar bu şekildedir ve bu karar uygulanmaya koyulmuştur.

Kış bastırmadan aracınızda kontrol etmeniz gereken 7 konu

Bir yılın daha sonuna yaklaşırken, kapanan hava, içimizi titretmeye başlayan serinlik ve yağışlar bizi kışa hazırlamaya başladı bile. Sevdiklerinizin ve kendinizin kıyafetlerini ve aksesuarlarını bu mevsim dönüşüne göre düzenlemekle meşgulken ilgilenmeniz gereken bir dostunuzu göz ardı etmemeniz çok önemli. Aracınız da sizinle bu mevsimi hasta olmadan, yataklara düşmeden geçirebilecek mi? Gerekli adımları atarak gözünüzün arkada kalmasını önleyebilirsiniz. Unikasko olarak bu yazımızda yolunuzun daha açık, zihninizin daha rahat olmasına yardımcı olacak bazı püf noktaları ve dokunuşları sizler için derledik.

Aracınız Ayakları Üzerinde Dursun

Kış bazı bölgelerimiz için kar yağışlı ve donmuş yollar anlamına gelirken, bazı kesimlere yalnızca yağmur olarak uğruyor. Bu nedenle “bizde kar-buz yok, ne yapacağım kar lastiğini” diye düşünme alışkanlığımız yerleşmiş durumda. Öncelikle şunu düzeltelim, dilimize “kar lastiği” olarak oturmuş ürünler, aslında kışa uygun imal edilen lastiklerdir. Lastik konusuyla alakalı daha detaylı bilgi edinmek için daha önceden yazdığımız ‘lastik seçim rehberi’ hakkındaki yazımızı buradan okuyabilirsiniz. Ham maddesi, üzerindeki desenleri gibi tasarım özellikleri kışın sürüş konforunuzu ve güvenliğinizi arttırmaya yönelik şekilde belirlenir. Bu nedenle, yalnızca karlı yollarda değil aynı zamanda ıslak zeminde ve düşük sıcaklıklarda performansları yazlık lastiklere göre çok daha yüksektir. Nasıl ki kendi ayakkabılarınıza özen gösteriyorsanız, aracınızı da öyle düşünebilirsiniz; günlük ayakkabınızla da yağmurlu bir havada yürüyüş yapabilirsiniz, ancak ayağınızın ıslanma olasılığını da arttırmış olursunuz.

Görüşünüz Açık Olsun

Kış aylarının keskin soğukları, aracınızın camlarının buzla kaplanmasını kaçınılmaz hale getirebilir. Günümüzde cam örtüleri, gazete kağıdı kullanımı gibi yöntemler ile çözüm arayışı olsa da ilk olarak alınması gereken tedbirler aracınızın donanımlarını sağlam tutmaktır. Bu nedenle özellikle arka cam rezistansının işlevini yerine getirdiğinden emin olmanız önemlidir. Ayrıca sileceklerin de güvenli bir sürüş sağlayacak kalitede olduğunu kontrol etmelisiniz. Silecek suyunuzu da kışa uygun cam suyu ile besleyin.

Kimyayı Lehinize Çevirin

Aracınızın motorunu soğutacak radyatör suyu donarsa ya aracınız çalışmaz ya da sizin ısrarlarınıza dayanamayıp çalışır ve birçok tertibatı zarar görür. Haliyle sizin ekonominiz de… Halbuki çözüm oldukça basit. Suyun donma derecesini düşürecek kimyasal bir oyunla, yani antifriz kullanımıyla, hiç böyle risklere girmemiş olursunuz. Kışa girmeden radyatör suyunuzu mutlaka kontrol ettirin. Hatta daha önceden antifriziniz varsa bile donma derecesini ölçtürün ki bir sürprizle karşılaşmayasınız.

Yardımcılarınızı Elinizin Altında Tutun

Kışın zorlu şartlarına tek başınıza göğüs germeniz bazen sizi çok yorabilir. Bir camı buzdan arındırmak bile ne kadar meşakkatli oluyor, yaşamayan bilmez. O nedenle size lazım olabilecek birkaç parçanın listesini yapıp bagajınızda bulundurmanız yararınıza olacaktır. Eldiven, cam yıkama solventi ve kazıyıcı aparat, kar küreği, silme bezi, tornavida, pense vb. el aletleri gibi parça is bu listenin olmazsa olmazı.

Yağlamaya Dikkat

Her ne kadar periyodik bakımlarda motor yağı değiştiriliyorsa da, iklim de bu sıvıların yağlayıcılığı üzerinde etkili olabilir. Motor parçaların minimum aşınmayla çalışmaya devam edebilmesi için kış şartlarına daha uygun motor yağları konusunda tavsiye almak işinize yarayabilir.

V Kayışındaki Yaz Rehavetine Dikkat

Sıcak havalardan kolay etkilenen bir parça olan V kayışının gevşek durumda olması aracınızın birçok parçasının çalışmasında düzensizlik yaratacak doğrudan etken bir durumdur. Koptuğu durumda ise doğrudan soğutma sistemini etkileyen bu parçanın durumunu sıklıkla öğrenmek gerekir.

Poliçenizi Gözden Geçirin

Hazırlıklar tamam; artık aracınız size minnettar. Öyle ama sizin bilginiz ve kontrolünüz dışında neler gerçekleşeceğini bilebilir misiniz? Böyle durumlarda bir kasko sahibi olmak ve kaskonuzun kapsamını doğru bilmek oldukça değerli. İhtiyaçlarınıza hitap eden kaskoyu satın almak için Unikasko’nun kasko hesaplama yardımını kullanın, kasko fiyatları ve kasko teklifi konusunda kafanız karışmasın.

Ufak tavsiyelerimizi göz önünde bulundurarak kışı güvene alabilirsiniz. Elbette her daim dikkatinizi yola vermeyi, gözünüzü yolda tutmayı ihmal etmeyin.

Yakıt Tasarrufu için Altın Değerinde Öneriler

Arabanız; cüzdan, anahtarlık ve akıllı telefon gibi hayatınızın parçası haline geldiyse o zaman yakıttan tasarruf yapmanın vakti geldi demektir. Daha az masraf yapma imkanınız varken bunu değerlendirin. İşte aylık yakıt masrafınızı gözle görülür şekilde azaltacak altın değerinde öneriler…

Vites Deyip Geçmeyin

Manuel vitesli arabalarda doğru devirde bir üst vitese geçmek oldukça önemlidir. Her araba için farklı bir optimum devir vardır. Bunu arabanın performansından anlayabilirsiniz. Doğru deviri belirleyip bir üst vitese çıkarsanız daha az yakıt tüketip tasarruf yapabilirsiniz.

Gaz Pedalına Daha Yumuşak Davranın

Doğru deviri yakaladıktan sonra gaza daha fazla yüklenmeyin. Çünkü bu durumda yakıt kullanımınız hızınızla doğru orantılı olarak artmaz. Gereksiz yakıt masrafından kaçınmak adına bu durumda ya bir üst devire çıkacaksınız ya da yumuşak bir dokunuştan daha öteye geçmeyeceksiniz. Yokuş aşağı giderken gazdan ayağınızı çekmeniz, yokuş yukarı çakarken de düşük vites ve yarım gaz kullanmanız en doğru yol olacaktır. Daha sert bir şekilde pedala basmak tasarruf konusunda size bir katkı sağlamayacaktır.

Aracınızın Bakımını Zamanında Yapın

Aracın hem daha sağlıklı kullanılması hem de daha uzun ömürlü olması için filtre, yağ ve eski lastiklerin değişimini zamanında yapmalısınız. Çünkü yağ değişimini zamanından yapmanız sürtünmeleri azaltacağı için motorunuzun daha az ısınmasını sağlar. Motor filtresinin zamanında değişmesi motorun boğulmasını engeller. Araç bakımı hakkında daha detaylı bilgi için önceden yazdığımız ‘Motor Bakımı‘ yazımıza göz atabilirsiniz. Lastiklerin zamanında değişmesi ise aracın performansını arttırır. Tüm bunlar daha fazla yakıt tüketimini engelleyecektir.

Lisanslı Yakıt İstasyonlarını Tercih Edin

Eğer yakıtınızı lisansı olmayan yakıt istasyonlarından sırf ucuz olduğu için alıyorsanız bu sizin cebinize kısa vadede olmasa da uzun vadede daha çok zarar verir. Çünkü lisanssız yakıtların içerisindeki kimyasal madde, motorun çabuk yıpranmasına ve litre bazında daha fazla yakıt tüketmesine neden olur. Bu da arabanın mekanik sistemini bozacağı için zamanla yakıt tüketim oranını arttırır. Hem hesaplı hem de kaliteli yakıt satışı yapan istasyonları tercih etmeniz çok önemlidir.

Küçük Ama Etkili Öneriler

Bazı küçük durumlar daha çok yakıt tüketmenize neden olur. Bu nedenle kırmızı ışıkta kalkarken ani çıkış yapmayın. Hızınızı sürekli frene basarak azaltmak yerine hız keserek ya da vites düşürerek azaltmalısınız. Lastiklerinizi optimum basınçta ayarlamak, kış biter bitmez kar lastiklerini çıkarmak da tasarruf etmenize yardımcı olur. Kış lastiği ile yaz lastiği arasına 0.5 litrelik bir yakıt tüketimi farkı bulunur, yaz lastiği daha az yakıt yakar. Klima kullanımına dikkat etmek, seyir halindeyken camları kapatmak da yakıt tüketimini azaltacak küçük ama etkili yöntemlerdir.

Yakıt Tasarrufu Tek Başına Yetmez

Tasarruf etmek için sadece bu önlemleri almanız yetmez. Kısa vadeli tasarrufların yanı sıra uzun vadeli tasarrufları da düşünmek gerektirir. Yakıt tasarrufu sağlarken bir yandan oluşabilecek risklere karşı önlem alıp tasarruf yapmak için aracınızın sigorta ve kasko işlemlerini eksiksiz şekilde tamamlayabilirsiniz. Kasko sorgulama ve kasko hesaplama işlemleri için Unico Sigorta’dan destek alabilirsiniz.

Kaza durumunda oluşan hasarlar nedeniyle alacağınız kaliteli hizmetin yanı sıra size özel hasar tamircisi hizmeti de sunan Unico Sigorta ürünü Unikasko, ayda sadece 9 TL’ye uygun kasko bedeli seçenekleri ile işinizi kolaylaştırır.

Sadece kasko ya da trafik sigortası değil konut sigortası, acil sağlık sigortası, kritik hastalıklar sigortası, seyahat sigortası, eşya sigortası gibi pek çok ürünü ile yanınızda olan Unico Sigorta’nın kaliteli ve hızlı hizmetlerinden yararlanmak için https://www.unicosigorta.com.tr adresini ziyaret edebilir, size en uygun sigorta seçeneklerini inceleyerek aracınızı da hayatınızı da güvence altına alabilirsiniz.

Kasko Sigortasıyla İlgili En Çok Sorulan 5 Soru

Kasko sigortasıyla alakalı herkesin aklında sorular var. Eğer sizin de araç sigortanız ile alakalı bilmek istedikleriniz varsa bu bilgiler aklınızdaki tüm soru işaretlerini silebilir.

1. Aracım tamamen pert oldu ne yapmalıyım?

Aracınızı pert olarak ifade etmek için sadece görünüm itibariyle kullanılamaz hale gelmesi yetmiyor. Eğer aracınızda en az %70 hasar ve üzeri bir oran mevcut ise bu durum pert olarak ifade edilebiliyor. Yani basit bir hesapla, herhangi bir hasara maruz kalmış aracınızı yeniden yaptırmak, neredeyse sigortaya yapacağınız harcamaların üstüne çıkabiliyor. Bu durumda devreye giren kasko, ana teminatlarının yanı sıra, poliçede yer alan diğer teminatlar ile birlikte aracınızın hasarını büyük ölçüde karşılıyor. Fakat beş gün içerisinde yetkili sigortanızla iletişime geçmeniz gerekiyor ve eksper durumu inceledikten sonra kasko bedelinin, aracınızın değerini karşılayıp karşılamayacağına karar veriyor.

2. Full Kasko Nedir?

Sigorta dilinde “genişletilmiş araç sigortası” olarak geçen full kasko özelliği, adından da anlaşılacağı gibi aracınızın başına gelebilecek bir çok kötü durumu kapsıyor. Çarpma, yanma ve arabanın çalınması gibi farklı olaylara karşı aracınızı genişletilmiş sigorta kapsamında koruyabilirsiniz. Ayrıca araca hasar verebilen bu durumlara ek olarak, doğal afetler, patlama ve saldırı gibi durumları da bu sigorta kapsamına aldırabilirsiniz.

Ayrıca sigorta poliçeniz meydana gelebilecek herhangi bir kaza sonucu da size destek oluyor. Bu kaza sonucu oluşabilecek tedavi masraflarınızı karşılıyor. Bunun yanı sıra, 16 – 65 yaş aralığında olduğunuz sürece sakatlık, ölüm ve iş görememe durumlarına karşı sizi teminat altına alıyor.

3. Araç Çekildiğinde Ne Olur?

Eğer aracınızı yanlış yere park ettiyseniz ve aracınız çekilirken hasara uğradıysa endişelenmenize gerek yok. Çünkü her derde deva araç sigortası, bu durumda da araba sahiplerinin imdadına yetişiyor. Sigorta poliçesinde yer verilen bu durum sayesinde, araç sahipleri sigorta firmaları ile görüşerek duruma el koyabiliyor. Eğer böyle bir durum ile karşılaşırsanız, hemen durumu fotoğraflayarak ve belgeleyerek şirketiniz ile görüşün. Çünkü bu durumlar biraz can sıkıcı olabiliyor.

4. Araç Satıldığında Kaskonun Durumu Ne Olur?

Kasko poliçesi kişiye özel yapılıyor ve araç satıldığında, aracın yeni sahibinin sigorta için yeniden kasko teklifi alması gerekiyor. Bu özel durum ise sadece sigorta şirketi ile araç sahipleri arasında paylaşılıyor. Eğer aracınızı satan tarafsanız, önceden yaptırdığınız kasko konusunda endişelenmenize gerek yok. Çünkü sigorta şirketiniz ile yaptığınız sözleşme gereği, sözleşme gününüz bitmeden bu işlemi yapmak istiyorsanız, kasko poliçesi iptal edilir. Geriye kalan günlerin bedeli ise size geri ödenir. Yani bu durumda herhangi bir maddi kayıp meydana gelmediği gibi iade ücreti alarak işlemlerinizi sorunsuz halledebilirsiniz. Eğer önceden kasko işlemi yapılmış ikinci el araç satın alacaksanız da, aracın yaşı ve hasar durumu ile bağdaşan bir araç sigortası yaptırabilirsiniz.

5. Tazminat Nasıl Gerçekleşiyor?

Eğer araçta onarım gerekiyorsa, bu durum poliçede yer alan kurallara göre işliyor. Eğer onarım işlemi sigortalı tarafından belirlenecek bir servis noktasında yapılacak ise tamir işlemi bu kanaldan devam ediyor. Diğer bir durum ise hasarın şirketçe belirlenecek serviste yapılması. Tüm bu işlemlerde kullanılacak yedek parça veya ona eş değer parçaların hangisini kullanılacağı yine poliçede yer alıyor. Poliçeyi inceleyerek kasko bedeli üzerinden hesaplanan ücretleri görebilirsiniz.

Anlaşmalı ve anlaşmasız servisler arasında birçok fark yer alıyor. Anlaşmalı servisler işlemlerinizde ücretsiz seçenekler sunuyor. Anlaşmasız serviste ise maalesef masraflar sigortalıya kalıyor. Sadece bu durum bile anlaşmalı servisleri öne çıkarmaya yetiyor. Anlaşmalı servisler, eksper çağırmadan tutun, dosyanız ile ilgili takibe kadar bütün işlemleri sizin adınıza gerçekleştiriyor. Geriye ise tamir sonrası kullanıcı formuna imza atmak kalıyor.

Eğer siz de kaskonun size ve aracınıza sağladığı avantajlardan yararlanmak istiyorsanız https://www.unicosigorta.com.tr/kasko adresinden size özel kasko teklifi alabilir ve burada yer alan kasko fiyatları arasından bütçenize göre seçim yapabilirsiniz.

Lastik seçimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz ?

Ehliyet sınavında araca binmeden önce yapılması gereken işlemlerden bir tanesi; araca her binişinizde aracın etrafını dolaşarak lastikleri kontrol etmektir. Ancak ehliyetinizi cebinize koyduktan sonra bu önemli işlem hemen unutulur. Aracınız ister sıfır kilometre, ister ikinci el olsun güvenli sürüş tekniklerine göre aracın üzerinde bulunan lastikler eğer mevsimine göre seçilmemişse, lastiklerin kullanım süresi geçmişse veya lastiklerin basıncı mevsimine göre düşükse trafiğe her çıkışınız, hem sizin için hem de diğer sürücüler için tehlike anlamına gelir. Özellikle mevsim değişimlerinde veya seyahate çıkarken aracın genel bakımı yapılır, ancak lastikler yine unutulur. Oysa aracınız hangi model ve ne kadar havalı olursa olsun, aslında dört adet lastik üzerinde gider. Yani ortalama 1 tonluk araç, yine ortalama 100 kilometre hızla seyir halindeyken, sadece 4 lastiğe emanettir.

Lastik seçimine önem verin

Oto lastiği araç için en önemli ekipmanlardan birisidir. Aracın yola tutunmasını, fren mesafesini, yakıt tüketimini, virajın güvenle alınmasını, aracın hızlanmasını ve yavaşlamasını sağlayan lastikler, aynı zamanda bozuk yolda giderken basıncı azaltarak sürüş keyfini de arttırır. Yani oto lastik seçimi maliyet, güvenlik ve konfor açısından çok önemlidir. Kullanım şekline ve kilometreye bağlı olarak lastikler ortalama 3 yılda bir ve 30.000 kilometreden sonra mutlaka değiştirilmelidir. 5 yıldan uzun süre araç üzerinde kalan lastikler ise az kullanılmış olsa dahi sertleşmiş ve özelliğini kaybetmiş demektir. Ayrıca derinliği 3 milimetrenin altında bulunan lastikler, yağışlı havalarda suyu tahliye edemeyeceği için aracı kaydırır ve fren mesafesini de normalin çok üzerine çıkartır. Bu durumda aracınızın ABS sistemine çok da güvenmemenizi tavsiye ederiz çünkü ABS sistemi de sağlam lastiklerle düzgün çalışır.

Aracınız için lastik seçimi yaparken en çok yapılan hata; araca uygun olmayan lastik taktırmaktır. Yani binek aracınızı büyük lastiklerle arazi aracı yapamazsınız. Farklı boyutta lastik taktırmak, aracın dengesini tamamen bozar ve kazaya neden olur. Ayrıca eski lastiğinizin yan tarafında yazan rakamlar size uygun lastik ebadını gösterir. Normal ölçülerden daha geniş lastikler ise her ne kadar virajlarda yolu daha iyi tutsa da, hem kilometreyi hatalı gösterir hem de özellikle yağışlı havalarda arabanın savrulmasında neden olur. Bu nedenle öncelikle lastik seçerken aracın kataloğunda yazan lastik ebatlarına uygun olarak bir seçim yapmanız gerekir.

Lastik seçerken dikkat!

En sık yapılan bir diğer hata ise; aracın çekişine bakılmadan sadece 2 lastiği değiştirmektir. Genellikle önden çekişli araçlarda daha çok yıprandığı için öndeki iki lastik değiştirilir. Ancak bilinmeyen; önden çekişli araçlarda ön lastiklerin arka lastiklere yolda bulunan parçaları çok daha hızlı fırlattığı ve arka lastikleri çok daha hızlı yıprattığıdır. Güvenli sürüş için mutlaka aynı anda tüm lastikler değiştirilmelidir.

Yeni lastik alırken, lastiğin üretim tarihine dikkat etmeniz gerekir. Lastik üzerinde yazan rakamlar size lastiğin üretildiği yılı ve ayı gösterir. Üretim tarihi 5 yılı geçmiş lastikler ne kadar iyi koşullarda saklanmış olursa olsun sertleşmiş lastiklerdir ve satın alınmamalıdır. Ortalama 2 yıl rafta kalmış lastikler, araç için satın alınabilir lastiklerdir. Eğer kışın ağır koşullarda yaşandığı bir bölgede yaşıyor ve aracınızı sürekli kullanıyorsanız, mutlaka kış aylarında yüksek oranda güvenlik sağlayan kış lastikleri kullanmanız gerekir. Kış lastikleri özellikle karlı havalarda, yol tutuşu ve fren mesafesi açısından çok daha güvenli lastiklerdir. Ayrıca yaz lastiklerini kış aylarında kullanmak da son derece tehlikelidir. Bu konuyla alakalı olarak yazdığımız ‘Yaz ve Kış Lastiği Uygulaması‘ başlıklı yazımızı okuyarak ekstra bilgi sahibi olabilirsiniz. Eğer kışın arabanızı sıklıkla kullanmıyorsanız dört mevsim lastikler size daha uygun demektir. Aracınızı sürekli yük taşımak için kullanıyorsanız, doğru yük sınıfı lastiğini seçmeniz gerekir. Ayrıca aracınıza her yeni lastik takıldığında mutlaka servise giderek balans ayarını yeniden yaptırmanız, güvenliğiniz açısından şarttır.

Aracınızın bakımı tamam, lastiklerinizi de mevsimine göre kullanıyorsunuz. Ancak trafiğe çıkan herkes ne yazık ki sizin kadar dikkatli olmayabilir. Eğer aracınızda kasko sigortanız yoksa, kaza anında büyük kayıplar yaşayabilirsiniz, çünkü çarpışma anında zorunlu trafik sigortanız sadece karşı tarafın hasarını karşılar. Yanma, çalınma, sel ve deprem teminatları ise kasko bedeli dahilinde olan teminatlardır.  Unico Sigorta adresine tıklayarak aracınız için özel kasko teklifi alabilirsiniz. Yeni nesil kasko sigortası olan UniKasko ile tanışarak, kasko fiyatları karşılaştırması yapabilirsiniz.

Yeni Sürücüler için Altın Değerinde Öneriler

Ehliyetini almış her sürücünün bilmesi ve hatırlaması gereken önemli şeyler vardır ve bunlara uyan sürücüler kaza yapmadan yıllar boyunca araba kullanabilirler. İşte yeni sürücülere altın değerinden öneriler.

Araç İçinde Güvenliğinize Önem Verin

Arabanıza biner binmez mutlaka emniyet kemerinizi takın. Emniyet kemerinizi doğru taktığınızdan emin olun. Güvenlik her zaman bir numaralı önceliğiniz olsun. Bu sayede beklenmedik bir durumda bile aldığınız hasarı en aza indirebilirsiniz. Araca bindiğinizde aynaları kontrol etmeyi ve görüş alanınızı ayarlamayı da sakın unutmayın.

Gözlerinizi Asla Yoldan Ayırmayın ve Sadece Sürüşe Odaklanın

İster motorsiklet ister araba isterseniz de ticari araç kullanın. Hiçbir zaman başka şeylerin dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin. Arabalar birden fazla görevi yapabileceğiniz bir yer değildir. Bir yandan otomobilinizi sürerken bir yandan da saçınızı taramanız, makyaj yapmanız, yetişmeye çalıştığınız toplantının dosyalarına göz atmanız ya da araç içindeki diğer kişilerle sohbet etmeye çalışmanız büyük riskler doğurabilir. Hem kendi hem de trafikte olan diğer kişiler adında sadece yola odaklanın.

Araba Kullanırken Cep Telefonunuzla Konuşmayın

Araç içinde çalan telefonunuza cevap vermeyin. Merak etmeyin, kimse sizi araba kullanırken telefonunuzu açmadığınız için suçlamaz. Araç kullanırken telefonla konuşmak günümüzde birçok trafik kazasına neden olmuştur. Görüşme yapabilmek için telefonunuzu eller serbest moduna alsanız bile araba sürerken konuşmak, dikkatinizi büyük ölçüde dağıtacaktır. Eğer acil bir arama bekliyorsanız arabayı park edin ve gelen çağrıyı park halinde cevaplayın.

Trafik Kurallarına Dikkat Edin

Hız sınırını aşmamaya özen gösterin. Aşırı hız, en büyük kaza sebeplerinden birisidir. Önünüze çıkan levhalara dikkat edin. Kazalardan ve trafik cezalarından kurtulmak için trafik kurallarına karşı dikkatli olmalısınız. Dur levhası gördüğünüz zaman veya kırmızı ışık gördüğünüzde mutlaka yavaşlayın. Bu sayede durma noktasında aracı daha kolay durdurabilirsiniz.

Trafikteki Kızgın Sürücülere Aldırış Etmeyin

Yaşamda olduğu gibi trafikte de sinirli insanlar karşınıza çıkacaktır. Kızgın sürücüler genellikle hızlanarak diğer sürücülerin yollarını kesmesiyle, arkadan korna çalmalarıyla bilinirler. Bu tarz sürücülere sakın aldırmayın. İstedikleri kadar korna çalsınlar, siz sadece geçmelerine izin verin. Onlardan ne kadar çabuk kurtulursanız o kadar güvende olursunuz.

Araç Sürerek Kendinizi Geliştirin

Trafiğin yoğun olmadığı yollarda alıştırma yaparak sürüş becerilerinizi geliştirin. Ne kadar çok pratik yaparsanız o kadar çok tecrübe kazanırsınız ve acemiliğinizi o kadar hızlı bir şekilde üzerinizden atarsınız. Profesyonelleşmek size direksiyon hakimiyeti kazandırır ve reflekslerinizi geliştirir. Boş yolda yaptığınız pratikler sayesinde duyularınız daha da kuvvetlenir.

Öndeki Araca Çok Fazla Yaklaşmayın

Hızınıza göre öndeki araç ile olan mesafenizi ayarlayın. Özellikle şehir içinde araç kullananların en çok yaşadığı kaza sebeplerinden birisi, bu mesafeyi kısa tutmaları ve öndeki aracın aniden durmasıdır. Her zaman duran ve yavaşlayan araçlara karşı dikkatli olun.

Mutlaka Kasko Yaptırın, Yaptırmışken de En Uygun Fiyat En Kalitelisini Seçin

Bütün bu önerilere uymanıza rağmen her zaman istenmeyen durumlar yaşanabilir. Ancak kasko yaptırmanız böyle bir durumda sizin yükünüzü hafifletecektir. Ancak her kasko sizin için uygun değildir. Sigorta şirketi aramakla uğraşmak yerine oturduğunuz yerden online olarak kasko satın almanıza izin veren Unikasko’yu tercih edebilirsiniz. İlk defa araç kullanmaya başlayacak gençlerin rahatlıkla kullanabilmeleri için cep uygulaması bulunan Unikasko ile kasko işlemleri çok kolay. Unikasko’nun sunduğu avantajlar ile araba kullanmadığınız dönemlerde kaskonuzu duraklatabilir, tekrar kullanmaya başladığınızda kaskonuza kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

Aylık abone olmak isteyenler için en uygun kasko çözümünü getiren Unikasko ile özgürlük sizin elinizde. İlk 3 ay sadece 9 TL fiyata sahip olan Unikasko ile en iyi kasko teklifi fırsatlarından faydalanabilirsiniz. En uygun kasko fiyatları ile kötü günlerinizde yanınızda olacak bir sigorta şirketi her zaman en iyi yol arkadaşınız olacaktır. İnternet üzerinden sadece dakikalar içinde en uygun kasko teklifi fırsatlarını öğrenmek ve kasko hesaplama işlemlerinizi gerçekleştirmek için hemen tıklayın.

Test Sürüşünde Bunlara Dikkat!

Yeni bir araç almaya karar verdiğinizde, satın almayı düşündüğünüz aracın size uygun olup olmadığından emin olmalısınız. Bunun için gözden geçirmeniz gereken bir dizi kriter var. Bu kriterlerin neler olduğuna bir bakalım…

Almayı düşündüğünüz araç, sıfır ya da ikinci el olabilir. Her iki durumda da aracı mutlaka bir dizi değerlendirmeden geçirmelisiniz. Zira, aracı satın aldıktan sonra, hatalı bir karar verdiğinizi fark ettiğinizde, geri dönüşü oldukça zor bir sürece girebilirsiniz.

İlk İzlenim Önemli!

Araba alırken de ilk izlenim, diğer birçok konuda olduğu gibi önemli. Almayı düşündüğünüz araç ikinci el bir araba ise, ilk olarak karşıdan bakarak gözlemleyin. Herhangi bir asimetrik duruş bozukluğu dikkatinizi çekiyorsa, araç daha önceden ağır hasar almış olabilir. Aracın sürücü koltuğuna oturun ve koltuğun, vücut yapınıza uygun olup olmadığını kontrol edin. Koltuğun sırtınızı destekleyen ergonomik yapıda olduğundan ve ayaklarınızın pedallara rahatça ulaştığından emin olmalısınız. Koltuğa oturduğunuzda diz mesafesi ve tavan yüksekliğinin de güvenli sürüş ve rahat kullanım için uygun olup olmadığını gözlemleyin.

Aynaları da inceleyerek, kör noktaları rahatça görüp göremediğinize bakın. Aracın direksiyon ayarları da, temiz bir araç olup olmadığına dair size fikir vermesi bakımından mühimdir. Eğer direksiyonu çevirdiğinizde, lastikler birkaç saniye sonra dönüyorsa, bu test aracın problemli olduğunu gösteren önemli bir kriterdir. Test sürüşünü mutlaka aracın camları kapalıyken yapmalısınız. Böylece arabada herhangi bir koku oluşup oluşmadığını gözlemleyebilirsiniz. Test sürüşü sırasında radyoyu da kapalı tutmalısınız. Motor ısındıktan sonra, farklı sesler gelip gelmediğini anlamak için, yalnızca motor sesine odaklanın.

Test Sürüşünü Zor Yollarda Yapın

Aracınızı test ederken, mümkün olduğunca düz yolları tercih etmeyin. Aracın kavisli, engebeli, virajlı yollarda nasıl bir performansa sahip olduğunu mutlaka gözlemleyin. Aynı zamanda bu deneyim, size aracın alt takımlarının sağlamlığı hakkında da fikir verecektir.

Test sürüşü esnasında, aracı farklı hız seviyelerinde de deneyimleyin. Hız performansını, vitesin kolay değiştirilip değiştirilmediğini de inceleyin. Yokuş çıkarken aracın ne kadar zorlandığı, gücü de testin önemli adımlarından biridir. Hem yavaş hem de yüksek hızda giderken, ani fren yaparak aracın durma mesafesini ölçmeye çalışın. Böylece fren sırasında aracın sürüklenmediğinden, savrulmadığından ve yol tutuşundan emin olabilirsiniz. Farklı açılarda ve değişik hız seviyelerinde dönüş manevraları deneyin. Aracın bu deneyim sırasında, dengesinin bozulup bozulmadığına bakın.

Ani Fren ile Önceden Yapılmış Kazaları Tespit Edin

Test sürüşü sırasında son yapmanız gereken deneme, düz yolda ilerlerken birden ani fren yaparak, ön ve arka lastik izlerinin üst üste gelip gelmediğini incelemektir. Bu testin amacı, aracın daha önceden geçirmiş olabileceği büyük bir kaza olup olmadığını kontrol etmektir. Zira, araç önceden büyük bir kaza geçirmiş ise, bu test sonucunda ön ve arka lastik izleri üst üste gelmeyecektir. Aracın egzozundan çıkan dumanın rengi de, motor hakkında fikir veren önemli bir bilgidir. Egzozdan çıkan dumanın, mavi ya da siyah olmamasına dikkat etmelisiniz.

Kasko Yaptırmayı Unutmayın!

Test sürüşü başarılı geçti ve araba hakkındaki izlenimleriniz olumlu ise, geriye sizi ve aracınızı olabilecek bütün olumsuzluklara karşı koruyacak olan kasko yaptırmak kalıyor. Sigorta şirketiniz tarafından sizin için en uygun kasko teklifi hazırlanacaktır. Kasko fiyatları, kullanım amacınıza ve sürücülük tecrübenize, aracın fiyatı, yaşı ve kilometresi gibi unsurların etkisiyle değişkendir. Kasko hesaplama, poliçenize eklemek istediğiniz ya da çıkarmak teminatlara göre yapılır. Kasko bedeli, tüm yaştaki ve modeldeki araçlar için Türkiye Sigortalar, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği (TSB) tarafından hazırlanan bir liste ile her ay güncellenir. Aracın kasko bedeli, aynı zamanda motorlu taşıtlar vergisi ödenirken de esas alınan rayiç bedelidir. Araç kasko işlemleri, kasko teklifi alma gibi merak ettiğiniz tüm konularda, https://www.unicosigorta.com.tr/unikasko sayfasından bilgi edinebilir, Unico’nun uzun yıllara dayanan tecrübesinden yararlanabilirsiniz.

Motosiklette Güvenliğiniz İçin Yapmanız Gerekenler

İlkbahar gelmesi, havaların güzelleşmesi ile motosiklet kullanımı hem daha rahat hem de daha konforlu hale geldi. Öyle ki “Motosiklet mevsimi geldi.” diyebiliriz. Uzun yıllardır kullandığınız ya da yeni satın alacağınız motosikletinizi kullanırken güvenliğinizi sağlamak sizin için en önemli nokta olmalı. Trafikte pek çok kazaya neden olan, hem kendinin hem de çevresindekilerin zarar görmesine aracı olan motosiklet sürüleri arasında katılmamak, bu tutkunuzu keyifle yaşamak için içeriğimizde yer alan maddeleri mutlaka uygulayın.

Zamanı İyi Hesaplayın

Yolu tek başınıza kullanmadığınızı hiçbir zaman unutmayın. Gidiş geliş çift şeritli bir yolda sollama yaparken, sollama zamanının 6 saniyeyi geçmemesi gerekir. Bu nedenle karşı taraftan gelen aracın ne kadar sürede sizin yanınıza varacağını ve eğer önünüzde tepeüstü, viraj gibi kör noktalar varsa bu kör noktaların size ne kadar uzaklıkta olduğunu iyi hesaplamalısınız.

Öndeki Aracın Dibine Sokulmayın

Motosiklet boyut olarak diğer araçlara göre daha küçük olduğu için trafikte diğer araçlar tarafından görüldüğünüze emin olmanız büyük önem taşır. Eğer önünüzde kamyon, otobüs ve tır gibi büyük araçlar varsa mesafenizi iyi korumanız gerekir. Bunun için hızınızı azaltıp arkanızdaki araçların sizi sollayarak önünüze geçmesini bekleyebilirsiniz. Bu sayede sizi sollayan araçlar, koruma kalkanınızı oluşturacaklardır.

Fren Kolunu İyi Kavrayın

Özellikle risk içeren bölgelerde seyir halindeyken fren kolunu iyi kavramanız çok önemlidir. Fren kolunu sadece bir veya iki parmağınızla tutmanız, acil durmanız gereken durumlarda tehlikeli sonuçlar doğurabilir.

Aynalarınızı İyi Kullanın

Motosiklet kazalarında sık karşılaşılan durumlardan biri de aynaların iyi kullanılmamasıdır. Hızınızı azaltmaya başlamadan önce arkadan gelen araçların size olan mesafesini kontrol etmeniz çok önemli. Bu mesafeyi kontrol edebilmek adına aynalarınız ile arkadan gelen araçları sık sık kontrol etmelisiniz.

Motosikletinize Durağan Halde Gelebilecek Hasarları Göz Önünde Bulundurun

Motosikletiniz, park halindeyken çeşitli nedenler ile kazaya maruz kalabilir. Durağan haldeyken başka bir araç tarafından zarar görebilir ya da çizilip hasar alabilir. Size bağlı olmayan bu tarz hasarları da göz önünde bulundurarak motosikletinizi doğru ve güvenilir bir yere park edin ve güvenlik önlemlerinizi alın.

Kask ve Emniyetli Kıyafetler Giymeden Trafiğe Çıkmayın

Koruyucu kıyafetler ve kasklar olası bir kazada hayatınızı kurtarabilir. Ancak doğru koruyucu kıyafeti seçmeniz önemli. Kıyafet, anatomik yapınıza uygun bollukta olmalıdır. Üstelik dizleriniz, dirsekleriniz ve omuzlarınız gibi yaralanma olasılığı yüksek bölgelerinizi diğer bölgelere oranla daha fazla koruma altına almalısınız. Tüm bu detayları göz önüne almadan yola çıkmayın.

Karşınıza Çıkabilecek Tehlikelere Karşı Motosiklet Kasko Yaptırabilirsiniz

Genelde ev, seyahat ve araba gibi konularda karşımıza çıkan kaskolar, motosikletler için de düşünülmesi gereken önlemler arasında yer alır. Motosikletinizi çeşitli tehlikelere karşı korumanız gerekir ve bu nedenle can ve mal güvenliğiniz için kasko yaptırmanız oldukça önemli.

Herhangi bir kaza ile karşılaşma ihtimalinize karşı aracınıza sigorta yaptırıp hasarlar karşısında çıkan yüksek faturalarla bütçenizi sarsmamış olursunuz. Kasko şirketi, oluşabilecek hasarlarda tüm masrafları üstlenerek sizi büyük bir maddi zarardan kurtarır. Siz de motosikletinizi işinde uzman kişilerin eline bırakıp uygun kasko fiyatları ile iyi bir kasko teklifi almak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey https://www.unicosigorta.com.tr/motosiklet-kasko adresini ziyaret etmek. Bu sayfayı ziyaret ederek kasko bedeli ve kasko hesaplama gibi konularda aklınıza takılan tüm soruların yanıtını bulabilirsiniz.

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial